Mokslininkai teigia atradę Higso bozoną atitinkančią dalelę

Publikuota: 2012 m. liepos 4 d. trečiadienis

Europos branduolinių tyrimų organizacijos (CERN) mokslininkai teigia atradę naują dalelę, atitinkančią Higso bozoną, skelbia BBC.

Šis atradimas buvo 45 metus trukusių ieškojimų tikslas, kuriuo siekiama paaiškinti, kodėl didžioji dalis elementariųjų dalelių turi masę, bei suprasti Visatos esmę.

CMS – vienas iš dviejų detektorių, naudojamų Didžiojo hadronų priešpriešinių srautų greitintuve (LHC) bandymams dėl Higso bozono, pasiekė lygį, prilygstantį „atradimui“.

10 mlrd. JAV dolerių vertės LHC yra galingiausias kada nors sukurtas dalelių greitintuvas. Mokslininkai tiki, kad neutronų, paleistų į LHC ir naudojant magnetinę jėgą, kuri prilygsta beveik šviesos greičiui, susidūrimas padės įžvelgti, kas įvyko po sprogimo.

Mokslininkai teigia užfiksavę su CMS detektoriumi „smūgį“, atitinkantį dalelę, sveriančią 125,3 gigaelektronvolto – apie 133 kartus sunkesnę nei kiekviename atome esantis protonas.

Nors ženklai yra pakankamai aiškūs, vis dar reikia patvirtinti, ar dalelė, apie kurią pranešė mokslininkų komanda, iš tikrųjų yra Higso bozonas. Į šį klausimą šiandien dar nebus atsakyta.

Šaltinis: BBC
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai