Tyrimų kompanija „Gartner“ sudarė grafiką „Hype Cycle for Emerging Technologies“, kuris parodo technologijas, atradusias savo nišą ir užtikrintai augančias, sulaukiančias daugiausia visuomenės dėmesio.
Tyrimų kompanija „Gartner“ sudarė grafiką „Hype Cycle for Emerging Technologies“, kuris parodo technologijas, atradusias savo nišą ir užtikrintai augančias, sulaukiančias daugiausia visuomenės dėmesio. Tarp jų – konsumerizacija, internetinė televizija, didžiuliai duomenų kiekiai (angl. Big Data) ir kt.
Didžiuliai duomenų kiekiai, 3D spauda, bioaudiniai, internetinė televizija, mobilieji robotai, NFC mokėjimai, debesų technologijos ir multimedijos tipo planšetės – tai technologijos, kurios nuo 2011 metų labiausiai pajudėjo į viršų nuo 1995 metų braižomame grafike.
Minėtas grafikas, „Gartner“ teigimu, rodo tris bet kokios naujos technologijos vystymosi etapus: Overenthusiasm (perdėtas entuziazmas), Disillusionment (iliuzijos žlugimas) ir Realism (realizmas). Pirmame etape dėl technologijos kyla daug triukšmo, ja ypatingai aktyviai domimasi, antrame etape publikos dėmesys nuslūgsta, o trečiame etape prasideda stabili naujos technologijos ar naujos rinkos plėtra.
Kaip rodo grafikas, pavyzdžiui, konsumerizacija ir multimedijos planšetės šiuo metu yra realizmo etape – t. y. stabiliai auga, o tarkim, kalbų atpažinimo technologijos ir prognozuojamoji analitika jau artėja prie to kreivės taško, kuris charakterizuoja stabilų augimą. Tuo pat metu televizija, NFC, debesų ir gestais valdomos technologijos šiuo metu yra Disillusionment etape.
Tarp naujų technologijų, kuriomis dar tik pradedama domėtis, yra dideli duomenų kiekiai, HTML5, belaidis energijos perdavimas, automatiškai valdomos transporto priemonės ir kt.