Apie žmonių dresavimą

Publikuota: 2003 m. vasario 19 d. trečiadienis
Nenorima pasakyti, kad visi žmonės yra žvėrys arba gyvuliai ir juos reikia dresuoti.
Tačiau žvėrelių ir žmonių panašumų galime rasti nemažai - juk dauguma gamtos dėsnių tinka tiek vieniems, tiek kitiems. Pagrindinis požymis, kuo skiriasi žmogus nuo gyvulio, lyg ir būtų protas, tačiau ar turėdami dieviškąjį protą esame išmintingesni už žvėris - dar neaišku. ėvėrys nekuria atominių bombų, nedievina turto, nepaleistuvauja, nemeluoja, neleidžia bulvarinių laikraščių ir daugelio kitų dalykų nedaro, kuriuos su malonumu atliekame mes.

Cukraus gabalėlis
Grįžkime prie dresavimo. Jei žmogus nori, kad žvėrelis jam ištikimai tarnautų, pirmiausia jį išmoko, ką daryti - gražu, o ko - ne. Negražu kambary ant kilimo tuštintis, negražu kąsti kaimynui į koją. Jei bandytume šias paprastas dvi taisykles pritaikyti žmogui, pamatytume, kad daugelį mūsų taip pat ne pro šalį būtų truputį padresuoti. Ar neteršiame Lietuvos savo negražiais darbais ir žodžiais, pridirbdami krūvas ant "Lietuvos kilimo?" Ar nekandame pavydo dantimis kitaip galvojančiam kaimynui į koją? ėmonių ir žvėrelių dresavimo analogiją galima būtų tęsti. Jei cirko dresuotojas nori, kad meška išmoktų važiuoti dviračiu, jis jai pažada cukraus, o paskui, kai meška atlieka užduotį, cukraus gabalėlį jai ir sušeria. Taip ir žmonių pasaulyje - jei kandidatas į prezidentus arba į Seimo narius nori, kad rinkėjai jį išrinktų, jiems irgi pažada cukraus (padidinti pensijas, pažaboti mafiją ir t.t.). Skirtumas gal tik toks, kad cirko dresuotojas stengiasi savo pažadus įvykdyti, nes dviračiu važinėjanti meška yra jo maitintoja. Be to, supykusi meška gali suėsti ir patį dresuotoją. O politikas dažnai pamiršta, kad rinkėjas yra jo maitintojas, ir visą cukrų suvalgo pats. Apie tai skaitykite „Lietuvos žiniose“
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Naudojant „Zamzee“ padidėja vaikų fizinis aktyvumas

Perspektyvus prietaisas fizinio aktyvumo didinimui „Nike Fuelband“ turi rimtą konkurentą – „Zamzee“. Tai sistema smagiam fiziniam aktyvumui ir motyvacijai palaikyti. skaityti »

„eBay“ parduota žaidimų kolekcija už 1,2 mln. JAV dolerių

Kolekcionierių susidomėjimas tuo, ką jie renka, dažnai prasideda ir baigiasi naujo dalyko kolekcijai gavimu. Kolekcionavimas tikrai neskirtas kiekvienam, bet tiems, kas juo užsiima, šis hobis kartais gali atnešti nemažą pelną. Taip atsitiko prancūzui, kuris pardavė didelę dalį savo vaizdo žaidimų kolekcijos per „eBay“ už 1,2 milijono JAV dolerių. skaityti »

Vaisto rūšiai atpažinti – speciali programa

Mokslininkai rado išeitį, kaip paprastai ir greitai atpažinti vaisto rūšį. skaityti »

„Ford“ sukūrė anglies pluošto technologiją, kurią bus galima taikyti masiškai

„Ford Motor Company“ pristatė iš naujos technologijos anglies pluošto pagamintą „Ford Focus“ variklio dangtį, kuris juntamai prisidės mažinant automobilio degalų sąnaudas. skaityti »

„Disney“ patentuoja išplėstinės realybės pyragus

Jau žinoma nemažai kūrybingų išplėstinės realybės (angl. augmented reality) panaudojimo atvejų įvairiose gyvenimo srityse. Panašu, jog netrukus matysime išplėstinės realybės įgyvendinimą net ir mūsų maiste. skaityti »

„Re–Misija™“ – vaizdo žaidimas vėžiui gydyti

„Re–Misija™“ (liet. Re–Misija) yra vaizdo žaidimas, sukurtas specialiai paaugliams, jauniems ir suaugusiems žmonėms, sergantiems vėžiu. Žaidime žaidėjai valdo nano robotą Roxxi, kuris keliauja per vėžiu sergančio paciento kūną, naikindamas vėžines ląsteles, kovoja su bakterinėms infekcijoms ir valdo šalutinius poveikius, susijusius su vėžiu ir ligos gydymu. skaityti »

Nuo laukinių vakarų į „crowdfunding“ modelį

Rugsėjo 25–ąją „Gambitious“ paleido unikalią hibridinę platformą vaizdo žaidimams. „Gambitious“ sukūrė struktūrizuotą interneto platformą, kurioje suteikia galimybę žaidėjams, nepriklausomiems žaidimų kūrėjams, leidėjams ir potencialiems investuotojams saugiai investuoti lėšas naujo arba esamo žaidimo projekto plėtrai su galimybe atgauti finansus. skaityti »

„True office“ – sužaidybinta finansinių paslaugų mokymų programa

Finansinių paslaugų sektorius pakeitė požiūrį į sužaidybinimą (angl. gamification). Tą iliustruoja „True Office“ naudojimas, kuris įrodė, jog toks darbuotojų apmokymas gali būti patrauklus ir įtraukiantis. skaityti »

Barakas ir Mišelė Obamos sveikina vienas kitą su vestuvių metinėmis per „Twitter“

JAV prezidentas Barakas Obama per savo „Twitter“ paskyrą pasveikino savo žmoną Mišelę Obamą vedybų 20-mečio proga. skaityti »

„MultiTouch“ ir „Engage Production“ sukūrė milžinišką jutiklinį monitorių

Kompanija „MultiTaction“ pristatė milžinišką jutiklinį 9.9 x 2.1 ekraną, pavadintą „MultiTaction Wall“, surinktą iš 24-ių 55 colių 1920 x 1080 raiškos „Full HD“ monitorių. skaityti »