Apie žmonių dresavimą

Publikuota: 2003 m. vasario 19 d. trečiadienis
Nenorima pasakyti, kad visi žmonės yra žvėrys arba gyvuliai ir juos reikia dresuoti.
Tačiau žvėrelių ir žmonių panašumų galime rasti nemažai - juk dauguma gamtos dėsnių tinka tiek vieniems, tiek kitiems. Pagrindinis požymis, kuo skiriasi žmogus nuo gyvulio, lyg ir būtų protas, tačiau ar turėdami dieviškąjį protą esame išmintingesni už žvėris - dar neaišku. ėvėrys nekuria atominių bombų, nedievina turto, nepaleistuvauja, nemeluoja, neleidžia bulvarinių laikraščių ir daugelio kitų dalykų nedaro, kuriuos su malonumu atliekame mes.

Cukraus gabalėlis
Grįžkime prie dresavimo. Jei žmogus nori, kad žvėrelis jam ištikimai tarnautų, pirmiausia jį išmoko, ką daryti - gražu, o ko - ne. Negražu kambary ant kilimo tuštintis, negražu kąsti kaimynui į koją. Jei bandytume šias paprastas dvi taisykles pritaikyti žmogui, pamatytume, kad daugelį mūsų taip pat ne pro šalį būtų truputį padresuoti. Ar neteršiame Lietuvos savo negražiais darbais ir žodžiais, pridirbdami krūvas ant "Lietuvos kilimo?" Ar nekandame pavydo dantimis kitaip galvojančiam kaimynui į koją? ėmonių ir žvėrelių dresavimo analogiją galima būtų tęsti. Jei cirko dresuotojas nori, kad meška išmoktų važiuoti dviračiu, jis jai pažada cukraus, o paskui, kai meška atlieka užduotį, cukraus gabalėlį jai ir sušeria. Taip ir žmonių pasaulyje - jei kandidatas į prezidentus arba į Seimo narius nori, kad rinkėjai jį išrinktų, jiems irgi pažada cukraus (padidinti pensijas, pažaboti mafiją ir t.t.). Skirtumas gal tik toks, kad cirko dresuotojas stengiasi savo pažadus įvykdyti, nes dviračiu važinėjanti meška yra jo maitintoja. Be to, supykusi meška gali suėsti ir patį dresuotoją. O politikas dažnai pamiršta, kad rinkėjas yra jo maitintojas, ir visą cukrų suvalgo pats. Apie tai skaitykite „Lietuvos žiniose“
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Italijoje duris atvers vaizdo žaidimų muziejus

Visai netrukus Romoje duris atvers vaizdo žaidimų muziejus (angl. VideoGameMuseum, ViGaMus). skaityti »

Robotai varžosi savo „olimpinėse“ žaidynėse

Nors Londonas ir šeimininkavo šių metų vasaros olimpinėse žaidynėse, Bristolis yra ta vieta, kurioje turėtum dabar būti, jei esi sportiškas robotukas. skaityti »

Ko socialiniai žaidimai gali išmokyti senuosius žaidimų kūrėjus?

Šią savaitę sukanka lygiai 40 metų nuo to, kai pasaulį išvydo pirmasis kompiuterinis žaidimas „Odyssey”. Televizijos kompanija „Magnafox” sukūrė jį remdamasi patentuota kariuomenės saugumo technologija. skaityti »

Buvusi „Motorola“ darbuotoja nuteista už informacijos nutekinimą

Buvusi „Motorola“ programuotoja Hanjuan Jin, perdavusi konfidencialią informaciją kinų bendrovei, JAV nuteista ketverių metų laisvės atėmimo bausme. skaityti »

Medicinos ateitis – genomika

Genomika padeda išspręsti daugybę medicinos problemų, kurios iki šiol buvo laikomos neišsprendžiamomis ar mažų mažiausiai sudėtingomis. skaityti »

„Google“ užpatentavo „išmaniąsias" pirštines

„Google“ įregistravo specialią pirštinę, turinčią gausybę integruotos elektronikos, įskaitant vaizdo kameras ties pirštų galiukais, kompasą, giroskopus, akselerometrus ir kitokius judesio detektorius. skaityti »

Žaisk ir daryk gera su „Gramble“

Pramogauti ir tuo pačiu metu daryti gera per labdaringas organizacijas tapo nauja socialinės žaidimų platformos „Gramble” tendencija. „Gramble” nauja socialinių žaidimų koncepcija jungia linksminimąsi su gerais tikslais, tokiu būdu vartotojai įtraukiami į globalią aukojimo sistemą. Naujasis socialinis žaidimų projektas šį rudenį startuos Hagoje, Nyderlanduose. skaityti »

Sukurta nanomagnetų technologija vėžio ląstelėms kraujyje tirti

Tarptautinės technologijų ir inovacijų bendrovės „Siemens“ mokslininkams pavyko atlikti kraujo ląstelių tyrimą pasitelktus magnetinio skaitymo technologiją, naudojamą kompiuterių kietuosiuose diskuose. Tam jie sukūrė magnetinį kraujo tėkmės citometrijos prototipą, kuris gali aptikti vėžio ląsteles kraujyje. Ši technologija buvo sukurta remiantis GMR (angl. giant magnetoresistance) efektu, kurio atradėjas 2007 m. buvo apdovanotas Nobelio premija fizikos srityje. skaityti »

Oksfordo universiteto spaustuvė žaidimais pavertė klasikines noveles

Oksfordo universiteto spaustuvė paskelbė sudariusi partnerystę su žaidimų vystymo kompanija „Secret Builders”, siekiant patobulinti spaustuvės iniciatyvą „50 Great Reads Before 15“ (angl. 50 didžių skaitinių iki 15 metų). Ši partnerystė rūpinsis naujos kompiuterinių ir mobiliųjų žaidimų, transformuosiančių klasikines anglų noveles, kaip „Alisa stebuklų šalyje”, „Makbetas” į interaktyvią vaikų ir paauglių iki 15 metų mokymo sistemą, kūrimu. skaityti »

Lingvistai: lietuvių kalba kilusi iš Turkijos

Naujosios Zelandijos mokslininkai paskelbė, kad indoeuropiečių kalbų šeima (įskaitant anglų, prancūzų, vokiečių, indų, taip pat ir lietuvių kalbą) susiformavo prieš maždaug 9,5 tūkst. metų Vakarų Azijoje – teritorijose, kurios dabar priklauso Turkijai. skaityti »