Geriausia dovana šiuolaikiniam vaikui – robotas?

Publikuota: 2012 m. balandžio 30 d. pirmadienis

Šiuolaikiniai vaikai su džiaugsmu sutiktų mokytojus ir netgi savo tėvus pakeisti robotais. Tai rodo kompanijų „Latitude“ ir LEGO užsakytas socialinis tyrimas, kurio metu aktyviai dalyvavo 350 vaikų iš Jungtinės Karalystės, Australijos, Vokietijos, JAV, Prancūzijos ir Pietų Afrikos Respublikos. Apklausoje dalyvavusių vaikų amžius svyravo nuo 8 iki 12 metų.

Tyrimo metu vaikai galėjo nupiešti, kaip įsivaizduoja ateitį ir ar joje būtų robotų. Apžvelgus surinktus duomenis, paaiškėjo įdomūs rezultatai. 38 proc. vaikų buvo įsitikinę, kad jau netolimoje ateityje robotai jiems padės mokytis, o dar 38 proc. tikisi, kad jie bus puikūs žaidimų partneriai.

Be to, abiejose grupėse vaikai buvo įsitikinę, kad robotai būtų žymiai geresni mokytojai. 66 proc. vaikų neabejojo, kad netrukus robotų intelektas taps toks pat kaip ir žmonių, tad jie galės ne tik būti pagalbininkais, bet ir savarankiškai tvarkyti daugelį reikalų.

Nors tai tik vaikų svajonės, nevaržomos žinių apie šiuolaikinio mokslo ir technologijų galimybes, tačiau iš karto matosi labai teigiamas vaikų požiūris į robotus. Prieš keliolika metų mobilusis telefonas ar asmeninis kompiuteris vaikams dar buvo didžiulė dovana, o dabartinei interneto kartai – tai kasdienės priemonės. Tad kuo vėl sužavėti vaikus? Ir čia daugiausiai galimybių turi robotai.

Šioje srityje sistemingai ir labai sėkmingai darbuojasi LEGO kompanija. Retas robotais besidomintis entuziastas negirdėjęs „LEGO Mindstorms“ pavadinimo. Tai vienas iš šiuo metu visame pasaulyje populiariausių techninės bei programinės įrangos rinkinių, leidžiančių kurti nedidelius, lengvai modifikuojamus, programuojamus robotus.

Pirmą kartą rinkoje šis rinkinys pristatytas 1998 m. – tuomet jis buvo vadinamas „LEGO Mindstorms Robotic Invention System“. Po aštuonerių metų (2006 m.) pristatytas „LEGO Mindstorms NXT 1.0“, o dar po rejų (2009 m.) – antros kartos LEGO grupės robotų produktai „LEGO Mindstorms NXT 2.0“. 

Formaliai rašoma, kad šis rinkinys skiriamas vaikams nuo 10 metų, tačiau juo netruko susidomėti ne tik vaikai, bet ir smalsus jaunimas bei kūrybingi, seniai vaikystę pamiršę entuziastai. O ir ko tik neprimąstyta – interneto platybėse galima rasti visą aibę su „LEGO Mindstorms NXT 2.0“ sukurtų robotų, sukiojančių Rubiko kubą, judančių po labirintus, statančių žaislinius namus, imituojančių gamybos linijas ar net sprendžiančių sudoku kryžiažodžius.

Yra ir pasaulinio lygio lietuviškų projektų, sukurtų naudojantis tuo pačiu „LEGO Mindstorms NXT 2.0“ rinkiniu, – tai Andriaus Šuto sukonstruotas robotas, gebantis surinkti Rubiko kubą.

Taigi robotų kūrimas šiais laikais tampa jau ne mokslininkų ar inžinierių privilegija, bet realia galimybe visiems entuziastams, net vaikams. Tačiau ar tokios tendencijos jaučiamos ir Lietuvoje? Tai kad lietuviai puikiai įvaldė internetą, kompiuterius ir telefonus, abejonių nekyla. O ar jiems patinka kurti robotus? Specializuotos elektroninės robotų parduotuvės direktorius, informatikos mokslų daktaras Tomas Anbinderis neabejoja, kad ši veikla patinka ir lietuviams. Mat rinkinį „LEGO Mindstorms NXT 2.0“, kurio kaina lietuviškais masteliais nėra tokia ir maža, perka ne tik robototechnikai neabejingi pirkėjai, bet ir mokyklos, universitetai, panaudojantys LEGO konstruktorių laboratoriniuose darbuose ir kituose praktiniuose užsiėmimuose. 

Pasak dr. Tomo Anbinderio, Lietuvoje netrūksta robotais besidominčių žmonių, tad tokie konstruktorių rinkiniai yra gana gerai žinomi, tik gal ne visiems prieinami. O ir ateityje robotų populiarumas tik augs – pašnekovo nuomone, tik laiko klausimas, kada buitiniai robotai taps tokie pat populiarūs kaip mobilusis telefonas ar kompiuteris.

 

 

Šaltinis: technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kaip filologai galėtų padėti informatikams?

Lietuvių kalbos institute vyks tarptautinė mokslinė Jono Jablonskio konferencija „Skaitmeniniai kalbos ištekliai, jų plėtros kryptys ir panaudos galimybės“, atversianti kalbos kelio į informacinių technologijų pasaulį problemas ir ateitį. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę monetą

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę 5 grivnų monetą su šv. Mikalojaus atvaizdu. skaityti »

Ką per Kalėdas daugiausia perka Lietuvos gyventojai?

Lietuvoje kalėdiniu laikotarpiu prekybos tinklų pardavimai išauga maždaug penktadaliu, o pirkėjai gruodį užplūsta didžiausius prekybos centrus. skaityti »

Sukurtas išmanusis žiedas su daiktų interneto technologija

Kompanija „On Track Innovations Ltd.“ pristatė naują įrenginį – žiedą su įdiegta daiktų interneto technologija. skaityti »

„Panasonic“ sukūrė išmanųjį parduotuvės krepšelį

„Panasonic“ pristatė išmanųjį parduotuvės krepšelį, kuris gali atstoti kasininką ir kasos aparatą. skaityti »

Tingi klotis lovą? Tegu pasikloja pati!

Jungtinių Amerikos Valstijų išradėjai sugalvojo prietaisą „Smartduvet“, kuris paverčia antklodę išmaniąja. skaityti »

Gandų patikimumą tikrins dirbtinis intelektas

„Reuters“ tyrimai rodo, kad 20 proc. naujienų visų pirma papuola į socialinius tinklus, o iš ten jau plinta į naujienų portalus. Dėl šios priežasties žinių portaluose neretai skelbiamos melagingos žinios. skaityti »

Pasaulinį inovatyvių idėjų konkursą laimėjo studentas iš Estijos

Paskelbtas visame pasaulyje vykusio tarptautinio idėjų inovatyviems namams konkurso „Electrolux Ideas Lab“ nugalėtojas – juo tapo idėjos autorius, produkto dizaino studentas Hannes Lung iš Estijos. skaityti »

„Galeries Lafayette“ prekybos centre apsigyveno šiaurės meškos

Prancūziškas prekybos tinklas „Galeries Lafayette“ vilioja pirkėjus papildytosios realybės vaizdais. skaityti »

„Intel“ pademonstravo 500 skraidyklių šviesos šou

Panaudodama 500 bepiločių skraidyklių su šviesos diodais bendrovė „Intel“ pristatė įspūdingą šviesos šou, kuris buvo įtrauktas į Gineso rekordų knygą. skaityti »

5 inovacijos, į kurias verta atkreipti dėmesį

Didieji technologijų gamintojai deda daug pastangų, siekdami naujais ir išmaniais sprendimais pagerinti žmonių gyvenimą. skaityti »