Nevada tapo pirmąja JAV valstija, kurios administracija į bendro naudojimo kelius išleido autonomiškai valdomus automobilius „Google“.
Nevada tapo pirmąja JAV valstija, kurios administracija į bendro naudojimo kelius išleido autonomiškai valdomus automobilius „Google“.
Pirmąją tokio tipo licenciją bendrovei išdavė Nevados transporto priemonių departamentas, praneša „Las Vegas Sun“.
Tačiau važinėti tokiu automobiliu nedalyvaujant žmogui nebus galima. Pagal taisykles kiekvienas autonomiškai valdomas automobilis turi būti lydimas mažiausiai dviejų technikų. Pirmasis privalo sėdėti vairuotojo vietoje ir būti pasirengęs perimti valdymą. Antrojo techniko, sėdinčio keleivio vietoje, reikalas – padėti valdyti situaciją.
Visiems autonomiškai valdomiems „Google“ automobiliams bus išduota raudona kortelė su begalybės simboliu – taip atrodys leidimas važinėti bendro naudojimo keliais. „Manau, kad begalybės ženklas – geriausias būdas pavaizduoti ateities automobilius“, – sako Bruce‘as Breslow, licenciją išdavusio departamento direktorius.
„Google“ ruošiasi į kelią išleisti bent aštuonis tokius automobilius: 6 „Toyota Prius“, 1 „Audi TT“ ir 1 „Lexus RX450h“. „Mes labai džiaugiamės gavę pirmąją licenciją testuoti autonomines transporto priemones Nevados keliuose, – teigia „Google“ atstovai. – Esame įsitikinę, kai tai leis mums paspartinti technologijų plėtrą ir kelius padaryti saugesnius ir malonesnius vairuotojams.“
2011 metais Nevadoje buvo priimtas įstatymas, leidžiantis išleisti į bendro naudojimo kelius testuojamas autonominio valdymo transporto priemones, informuoja „CNet“.
Išleisti į bendro naudojimo kelius autonominio valdymo automobilius ketina ir kitos JAV valstijos – Kalifornija, Oklahoma, Havajai ir Florida.
Kaip praneša „Las Vegas Sun“, „Google“ toliau propaguos autonominio valdymo automobilius. „Mes tikime, kad automobiliai, kurie keliais gali važinėti patys, be vairuotojo, eismą padarytų saugesnį, žmonėms suteiktų daugiau laisvo laiko, būtų išmetama mažiau kenksmingų dujų.“ Kaip argumentą bendrovė pateikia Pasaulinės sveikatos apsaugos organizacijos duomenis, kad keliuose kasdien žūva daugiau nei 1,2 mln. žmonių.
Nuo 2010 metų bandydama ateities automobilius „Google“ nuvažiavo daugiau kaip 220 tūkst. km. Automobilio valdymo sistemą sudaro vaizdo kameros, radijo lokatoriai ir lazeriniai nuotolio matuokliai, reikalingi stebėti kitas mašinas keliuose. Prieš eksperimentus būsimas maršrutas buvo kruopščiai tyrinėjamas, pažymimi kelio ženklai, kelio plotis, gamtos sąlygos ir kiti duomenys.