Markas Wilsonas, bendradarbiaudamas su kolegomis iš „Cambridge Consultants Limited“ (CCL), sukūrė automatinę dviračių pavarą, perjungiamą elektriniu būdu.
Jei svajojote turėti dviratį su automatine pavarų dėže, o ir ne bet kokia, bet dar ir „protinga“, ši galimybė jau yra!
Automatinė dviračių pavara sukurta jau senokai, tik ji taip ir neišpopuliarėjo – sudėtinga mechaninė sistema su daugybe krumpliaračiu greitai susidėvi, o ir nėra labai patogi dviračiuose.
Dabar pasiūlyta iš esmės visiškai nauja idėja – automatinė pavara su elektriniu pavarų perjungimo būdu. Šią idėją įgyvendino Markas Wilsonas, bendradarbiaudamas su kolegomis iš Cambridge Consultants Limited (CCL).
Idėjos sumanytojai ne viską projektavo nuo nulio. Jie panaudojo japonišką kompanijos „Shimano Inc“ pagamintą elektrinę pavarų perjungimo sistemą, kuri turi pavarų perjungimo mechanizmą, kabeliu sujungtą su baterija ir pavarų perjungimo svirtimis ant vairo.
„Mes norėjome sukurti kažką paprastesnio nei ankstesnės automatinės pavarų perjungimo sistemos. Ir gimė mintis panaudoti išmanųjį telefoną kartu su elektrine pavarų perjungimo technologija – mes tiesiog nukirpome kabelius, jungiančius bateriją su pavarų perjungimo svirtimis, ir vietoj jų pasinaudojome „protingu“, mažai energijos naudojančiu „Bluetooth“ įrenginiu“, – pasakojo CCL narys Timas Fowleras.
Naująją sistemą valdo išmanusis telefonas. Nuolat gaudama duomenų iš akselerometro bei GPS, telefone įdiegta programinė įranga įvertina esamą greitį, artėjantį kelio nuolydį ir pagal šiuos parametrus nuotoliniu būdu per „Bluetooth“ sąsają iš anksto perjungia pavaras.
Kodėl pavaroms perjungti taikomas „Bluetooth“, o ne WIFI kanalas? „Įsivaizduokite 200 dviratininkų važiuoja grupėje ir naudojasi naująja įranga. Kaip mes galime būti tikri, kad signalai nesusimaišys ar kažkas kitas „nenulauš“ įrenginio kontrolės?“ – klausė Joelas Natale‘as, „Evants Cycles“ vadovas Londone.
Kitas CCL noras – sukurti ABS sistemą dviračiams, kuri veiktų taip pat, kaip ir automobiliuose, ir kurią valdytų išmanusis telefonas. „Nuspaudus priekinius stabdžius, padariniai dažniausiai būna katastrofiški, tad ši sistema turėtų tai ištaisyti“, – sakė M. Wilsonas.