Kodėl lietuviai mėgsta atsiskaityti tik gavę prekes?

Publikuota: 2017 m. gegužės 23 d. antradienis

Mokėjimas už prekes jų pristatymo metu – vienas populiariausių būdų atsiskaityti už internetinius pirkinius Lietuvoje. Kodėl žmonės vis dar mėgsta mokėti tik gavę pirkinį, kada šis įprotis gali pasikeisti ir kokie mokėjimo būdai populiariausi tiek mūsų šalyje, tiek visoje Europoje?

Lietuvoje populiariausias – „Bank link“

Lietuvoje populiariausiais būdas mokėti už internetinius pirkinius – vadinamasis „Bank link“, kai iš elektroninės parduotuvės mes nukreipiami tiesiai į elektroninį banką, kur ir apmokame sąskaitą. Antroje vietoje – mokėjimas pristatymo metu, trečioje – virtualios piniginės („PayPal“ ir kitos), kuriomis dažniausiai atsiskaitome už pirkinius užsienio tinklalapiuose.

Mokėjimas prekės pristatymo metu populiariausiųjų trejetuke išlieka ne tik Lietuvoje, bet ir Vengrijoje, Rumunijoje, Slovakijoje, Slovėnijoje, Kroatijoje, Čekijoje bei Portugalijoje.

Šie duomenys skelbiami „DPD Group“ užsakymu atliktame, 21 Europos valstybę apimančiame tyrime „E-shopper barometer Global report“.

Atsiskaitymų kortele daugėja

Didžiausios internetinės parduotuvės Lietuvoje „Pigu.lt“ rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė teigia pastebinti, kad Lietuvoje kasmet mąžta atsiskaitymų bankiniu pavedimu. Šis būdas praranda populiarumą, nes nėra toks greitas ir patogus kaip kitos atsiskaitymo galimybės.

„Atskiri atsiskaitymo būdai patogūs skirtingoms klientų grupėms – bankinius pavedimus dažniau renkasi įmonės, lizingu perkamos brangios prekės, kreditine kortele linkę pirkti tie klientai, kurie gyvena užsienyje, tačiau turi Lietuvoje likusius šeimos narius“, – pasakoja G. Vilkė.

„Pigu.lt“ atstovė pastebi, kad elektroniniai mokėjimai pradeda išstūminėti atsiskaitymus grynaisiais. Jos manymu, vis dažniau Lietuvoje bus atsiskaitoma kreditinėmis bei debetinėmis kortelėmis. Tačiau, nepaisant šių pokyčių, vartotojams siūlomų mokėjimo būdų įvairovė neturėtų mažėti.

„Atsiskaitymų įvairovė yra svarbi, jei pardavėjas nori palengvinti klientui apsipirkimo procesą. Siūlant tik populiariausius būdus klientas būtų ribojamas. „Pigu.lt“ vienas iš tikslų – skatinti žmones apsipirkti internete ir taip taupyti laiką bei pinigus, dėl to norime apsipirkimą padaryti kuo patogesnį ir greitesnį visiems klientams“, – sako G. Vilkė.

Mokėti kortele galima ir prekės pristatymo metu

„Yra daug priežasčių, dėl kurių žmonės renkasi mokėti už prekės pristatymo metu – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros direktorius Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius – vieni tik pradeda pirkti internetu ir jiems dar stinga pasitikėjimo elektroniniais verslais, kiti tiesiog neįpratę mokėti už fiziškai nematytą pirkinį, treti tiesiog užsako pirkinį kitiems, internetu nemokantiems ar negalintiems nusipirkti bei palieka susimokėti, dar kiti konkrečioje parduotuvėje neranda tinkamų mokėjimo galimybių.“

Pašnekovas pažymi, kad svarbu atskirti du dalykus – mokėjimą pristatymo metu bei mokėjimą grynaisiais. Mat norinčių mokėti pristatymo metu gerokai daugiau nei tų, kuriems svarbu mokėti būtent grynaisiais.

„Šiuo metu beveik kas ketvirtas (22 proc.) žmogus, kuriam DPD pristato elektroninėje parduotuvėje pirktas prekes, už jas atsiskaito kortele pristatymo metu. Dažniausiai tai daro didmiesčių gyventojai. Pagal šį rodiklį, mes esame visai šalia Latvijos (23 proc.) ir smarkokai atsiliekame nuo Estijos, kur kortele prekių pristatymo metu atsiskaito 40 proc. DPD siuntų gavėjų.

Pastebėjome, kad kortele atsiskaito ne tik pradedantys, mažiau įgudę pirkėjai internete, tačiau ir tie žmonės, kurie elektroninėje erdvėje perka dažnai. Jie mokėjimą kortele atsiėmimo metu renkasi vedini labai pragmatiškų priežasčių – mokėti kortele itin paprasta ir greita.

Juk kasdieniame gyvenime vis daugiau naudojamės kortelėmis, todėl gryninti pinigus, vėliau juos keisti, kad kurjeriui būtų paduota tiksli suma, jau nebeatrodo patogu, ypač, kai yra gerokai patrauklesnių alternatyvų. Be to, dalį žmonių mokėti kreditine kortele skatina ir bankų siūloma pirkinio draudimo paslauga“, – įžvalgomis dalinasi G. Bilevičius.

Pokyčiai priklausys ir nuo Lietuvos banko sprendimų

Jam pritaria ir Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos valdybos pirmininkas Vytautas Vorobjovas, kurio teigimu, mokėjimas grynaisiais už internetinius pirkinius populiariausias tose šalyse, kur dar stipri mokėjimo grynaisiais kultūra.

„Kitas aspektas – žmonių pirkimo įpročiai. Dalis jų įpratę prieš duodami pinigus pačiupinėti prekę, pamatyti asmenį, kuriam mokama, net jeigu tas asmuo – kurjeris. Tai nebūtinai susiję su nepasitikėjimu ar baime būtu apgautam, tiesiog tokį mokėjimo būdą žmonės praktikuoja kasdien ir nenori jo atsisakyti apsipirkdami internete. Tiesa, reikia paminėti, kad mokėjimą grynaisiais pristatymo metu keičia mokėjimas kortele“, – sako elektroninės komercijos ekspertas.

Kaip ir ankstesni pašnekovai, jis pastebi, kad atsiskaitymų grynaisiais mažėja, tačiau pokyčių mastas bei tempai priklausys ir nuo Lietuvos banko sprendimų. „Jeigu Lietuvos bankas manys, kad grynųjų pinigų masę rinkoje reikia mažinti ir priims tinkamus sprendimus, atsiskaitymų grynaisiais už internetinius pirkinius mažės. Tiesa, jų mažės net jeigu situacija nesikeis, tačiau šie pokyčiai bus gerokai lėtesni“, ­– teigia V. Vorobjovas.

Jo teigimu, elektroninės komercijos sferoje grynųjų populiarumą palaiko ne tik gyventojų įpročiai, tačiau ir šešėlinė ekonomika, kuri neseniai sudarė ketvirtį viso šalies bendrojo vidaus produkto. Tad elektroninių verslų bei siuntų tarnybų perėjimas prie operacijų negrynaisiais netiesiogiai didina spaudimą ir šešėlinei ekonomikai.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę monetą

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę 5 grivnų monetą su šv. Mikalojaus atvaizdu. skaityti »

Ką per Kalėdas daugiausia perka Lietuvos gyventojai?

Lietuvoje kalėdiniu laikotarpiu prekybos tinklų pardavimai išauga maždaug penktadaliu, o pirkėjai gruodį užplūsta didžiausius prekybos centrus. skaityti »

Sukurtas išmanusis žiedas su daiktų interneto technologija

Kompanija „On Track Innovations Ltd.“ pristatė naują įrenginį – žiedą su įdiegta daiktų interneto technologija. skaityti »

„Panasonic“ sukūrė išmanųjį parduotuvės krepšelį

„Panasonic“ pristatė išmanųjį parduotuvės krepšelį, kuris gali atstoti kasininką ir kasos aparatą. skaityti »

Tingi klotis lovą? Tegu pasikloja pati!

Jungtinių Amerikos Valstijų išradėjai sugalvojo prietaisą „Smartduvet“, kuris paverčia antklodę išmaniąja. skaityti »

Gandų patikimumą tikrins dirbtinis intelektas

„Reuters“ tyrimai rodo, kad 20 proc. naujienų visų pirma papuola į socialinius tinklus, o iš ten jau plinta į naujienų portalus. Dėl šios priežasties žinių portaluose neretai skelbiamos melagingos žinios. skaityti »

Pasaulinį inovatyvių idėjų konkursą laimėjo studentas iš Estijos

Paskelbtas visame pasaulyje vykusio tarptautinio idėjų inovatyviems namams konkurso „Electrolux Ideas Lab“ nugalėtojas – juo tapo idėjos autorius, produkto dizaino studentas Hannes Lung iš Estijos. skaityti »

„Galeries Lafayette“ prekybos centre apsigyveno šiaurės meškos

Prancūziškas prekybos tinklas „Galeries Lafayette“ vilioja pirkėjus papildytosios realybės vaizdais. skaityti »

„Intel“ pademonstravo 500 skraidyklių šviesos šou

Panaudodama 500 bepiločių skraidyklių su šviesos diodais bendrovė „Intel“ pristatė įspūdingą šviesos šou, kuris buvo įtrauktas į Gineso rekordų knygą. skaityti »

5 inovacijos, į kurias verta atkreipti dėmesį

Didieji technologijų gamintojai deda daug pastangų, siekdami naujais ir išmaniais sprendimais pagerinti žmonių gyvenimą. skaityti »