Kompiuterinių žaidimų kūrėjai: „Jau netrukus mus sups virtualus pasaulis“

Publikuota: 2014 m. balandžio 8 d. antradienis

Oskarą už geriausią scenarijų šiemet pelniusiame filme „Ji“ (angl. „Her“) vaizduojamas ateities pasaulis jau tampa realybe. Virtualus pasaulis pradeda išaugti kompiuterių ir išmaniųjų telefonų marškinėlius ir keliasi į mus supančią aplinką. Taip teigia Kauno technologijos universitete (KTU) surengtos festivalio „Info Show“ konferencijos „Žaidimų virtuvė“ dalyviai.

„Šiandien gyvename mobiliųjų technologijų pasaulyje, interneto epochoje. Tačiau jau po penkerių metų jos (virtualios technologijos – red. past.) ateis į visą mus supantį pasaulį: jas montuosime į grindis, sienas, visą aplinką. Technologijos tobulėja ir keičiasi kiekvieną dieną“, – teigė medijų laboratorijos „Gluk Media“ įkūrėjų Bartas Polanskis.

Dvyliktą kartą surengto festivalio „Info Show“ konferencijoje „Žaidimų virtuvė“ B. Polanskis  pasakojo apie audiovizualines skaitmenines technologijas. Pranešimus apie žaidimų kūrimą, jų rinką ir perspektyvas taip pat skaitė žurnalo „GameOn“ redaktorius Artūras Rumiancevas, didžiausios Lietuvoje žaidimų kūrėjų kompanijos „Nordcurrent“ projektų vadovas Tomas Jakubauskas, neseniai įsteigtos Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius Gediminas Tarasevičius.

Mokslinė fantastika virsta realybe

B. Polanskis audiovizualinėmis technologijomis susižavėjo studijuodamas universitete. Rašydamas bakalaurinį darbą, troleibuse esančioje informacinėje bėgančioje eilutėje jis parašė: „Aš nusipirkau automobilį ir daugiau nebevažinėsiu troleibusu“. Vaikinas taip bandė įtraukti keleivius į žaidimą, stebėjo jų reakciją.

Jis pasakojo visada žavėjęsis socialiniu menu, viešos aplinkos poveikiu žmogui, kai pagrindiniu žaidimo veikėju tampa ne prie kompiuterio sėdintis žaidėjas, o atsitiktinis praeivis ar renginio dalyvis, kurį į žaidimą įtraukia jį supančioje aplinkoje „užkabinęs“ vaizdas, garsas.

„Dar mokydamasis mokykloje pradėjau rinkti nepažįstamų žmonių nuotraukas. Kurdavau jų personažus. Sugalvodavau vardus, profesijas, jų gyvenimų istorijas, nors žinojau, kad  niekada su jais nesusitiksiu“, – kelio į audiovizualines technologijas pradžią atsiminė B. Polanskis.

„Hyundai“ teleportacijos stotelė,  formą keičiantys baldai, planšetiniais kompiuteriais valdomas muzikiniu instrumentu virtęs namas, SMS žinutėmis valdomas pastatas – tai tik keli Minske, Vilniuje, Rygoje, JAV įgyvendinti „Gluk Media“ audiovizualinių technologijų projektai.

B. Polanskis įsitikinęs, kad tokie projektai netrukus taps ne proginiais renginiais, o mūsų kasdienybe, kai einant gatve su mumis bendraus mus supanti aplinka.

Žmogus – žaidimo dalis

Su B. Polanskiu sutinka ir A. Rumiancevas, pabrėžęs, kad visi esame žaidėjai – ir vaikai, ir suaugusieji, o žaidimų ateitis – kuo didesnis jų interaktyvumas, stengiantis žaidimizuoti visas gyvenimo sritis, žmogų paverčiant žaidimo dalimi.

Pranešimą „Ar žaidimų industrija jau subrendo?“ skaitęs „GameOn“ žurnalo redaktorius sakė, kad, įvairias skaičiavimais, pasaulinė žaidimų rinka viršija 100 mlrd. JAV dolerių, todėl galima drąsiai teigti, kad kompiuterinių žaidimų rinka yra visiškai subrendusi

„Socialiniai tinklai taip pat stengiasi vartotojus įtraukti žaidimą, nes žaisti mėgsta visi. Įrodyta, kad visi žmonės gimsta būdami geimeriais. Vaikai, ypač – iki 5-6 metų amžiaus, viską išmoksta žaisdami. Tik vėliau žaidimas yra nuslopinamas, pavyzdžiui, vaikui neleidžiama iš plastikinių kokteilių šiaudelių statyti Eifelio bokštą“, – svarstė A. Rumiancevas.

Geri programuotojai, prasti pardavėjai

„Žaidimų virtuvės“ pranešėjai džiaugėsi, kad pradėti kurti kompiuterinius žaidimus yra sudarytos puikios sąlygos tokiose vietose kaip startuolių inkubatorius KTU „Startup Space“, tačiau žaidimų kūrėjai Lietuvoje yra vis dar labai susiskaldę ir dirba kiekvienas sau.

G. Tarasevičius tikisi, kad neseniai įkurta Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija suvienys profesionalus ir mėgėjus žaidimų kūrėjus bei paskatins mūsų šalies verslininkus investuoti į šią kasmet augančią rinką. 

„Dabar kiekvienas gali sukurti žaidimą. Dar prieš 15 metų tai atrodė nerealu. Tačiau visi žaidimų kūrėjai Lietuvoje yra susiskaldę, nenori skleisti apie save informacijos, todėl studentai nežino, kaip į šią rinką įsilieti, kaip įgyti patirties“, – sakė G. Tarasevičius.

Jo teigimu, lietuviai yra geri programuotojai, dizaineriai, tačiau nemoka sukurto žaidimo parduoti.

Šaltinis: ktu.edu
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Kinijoje pradedama prekiauti automobiliais su atsiskaitymo funkcija

„Alibaba Group“ pristatė sportinį automobilį RX5, kuris turi savo operacinę sistemą, yra prijungtas prie interneto ir kuriame galima atlikti mokėjimus per mokėjimo sistemą „Alipay“. skaityti »

Londono gatvėmis važinėja robotai kurjeriai

Maisto pristatymo tarnyba „Just Eat“ paskelbė, kad jau 2016 m. Londone pasirodys robotai kurjeriai, pristatantys maistą. skaityti »

Asmenukių mada nesitraukia: 7 stebinantys faktai

Prieš kelias savaites pasaulis minėjo asmenukių (angl. Selfie) dieną. Nenuostabu, kad visai neseniai išpopuliarėjusios, šio tipo fotografijos tokią dieną jau turi – juk milijonus išmaniųjų telefonų bei socialinius tinklus jos užtvindė akimirksniu. skaityti »

Sportas kitaip: technologijos, keičiančios žiūrovų įpročius

Dalis žmonių mėgsta drauge su bendraminčiais stebėti futbolą ar kitas sporto varžybas gyvai stadionuose bei sporto arenose, tačiau šiuolaikinės technologijos pateikia daugiau alternatyvų. skaityti »

Robotė žirafa padės sutvarkyti virtuvę

„Boston Dynamics“ pristatė naują keturkojį robotą „SpotMini“, panašų į žirafą. skaityti »

Maža ausinė padės suprasti kiekvieną kalbą

Bendrovės „Indiegogo“ steigėjas sukūrė belaides ausines, kurios realiuoju laiku verčia skirtingų kalbų pašnekovų kalbą. skaityti »

77 proc. paauglių net vasarą neįsivaizduoja gyvenimo be išmaniojo telefono

Vyresniųjų klasių moksleiviai aktyviai naudojasi įrenginiais ir mokslo metais, ir per atostogas. Remiantis „Kaspersky Lab“ duomenimis, 73 proc. 14–16 metų paauglių neįsivaizduoja gyvenimo be išmaniojo telefono, o 49 proc. negali be socialinių tinklų. skaityti »

Kaip teisingai gelbėti sušlapusį telefoną?

Vasarai atėjus lietuviai išmanųjį telefoną nešasi visur, net ir ten kur yra rizika jam sušlapti – vidury ežero valtyje, duše ar upelyje. Net ir atsitikus blogiausiam, panikuoti neverta – tereikia sekti penkiais žingsniais, kurie gali šlapią telefoną atgaivinti antram gyvenimui. skaityti »

Atmintinė atostogaujantiems: kaip apsaugoti telefoną paplūdimyje?

Siūlome laikytis trijų auksinių taisyklių, kad leisdami laiką paplūdimyje, nepakenktumėte savo telefonui. skaityti »

Sportbačiai vietoj ortopedo ir asmeninio trenerio

Lenovo“ pademonstravo išmaniuosius sportbačius, kurie pritaiko prie kojos vidpadžius ir parenka treniruočių programą. skaityti »