Aukštosios mokyklos naudoja „Starcraft 2“ kaip alternatyvų mokymosi įrankį

Publikuota: 2012 m. gruodžio 16 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt 

Ką bendro gali turėti aukštosios mokyklos kursas, kuriame dėstomos sunkiai suvokiamos diferencialinės lygtys, tiesinė algebra ir skaičiavimai, su kursu internete? Buvo atsisakyta įprasto vadovėlio, o vietoj jo naudojamas „Blizzard“ žaidimas „StarCraft“.

„StarCraft“ – strateginis žaidimas realiu laiku, kur žaidėjai turi rinkti mineralus ir kurti gamybos įmones, kad nugalėtų savo varžovą. Pasaulyje technologijos jau seniai pakeitė įprastus procesus, pavyzdžiui, žemėlapių naudojimą ar daiktų įsigijimą. Tradiciniai mokymo metodai, ypač universitetinio lygio, vis dar išlaiko rašiklį ir popierių kaip teisingą požiūrį į mokymą. Tačiau pavyzdys su „Starcraft“, neminint mokslinių tyrimų įrodymų, suteikia viltį, kad perėjimas prie naujų, įdomių ir aktualių mokymosi metodų jau yra labai arti.

2009 metų pavasarį Kalifornijos universitete pasiūlytas demokratiškas ugdymo kursas, pavadintas „Game Theory with Applications to Starcraft“, kurio metu teoriniu ir skaičiavimo būdu buvo nagrinėjami žaidybiniai mūšio procesai ir daromi strateginiai sprendimai. Nors daugeliui gali būti keista, kaip sudėtingas vaizdo žaidimas gali būti naudojamas paskaitose, profesorius Alan Feng žaidimo analizei greitai pritaikė įvairias aukštesniojo lygio matematines sąvokas, įskaitant vektorius ir matricas, diferencialinį skaičiavimą, grafikus trijų dimensijų erdvėje.

Tačiau būtų klaidinga manyti, kad toks vaizdo žaidimo naudojimas yra tiesiog smagus būdas mokytis. Iš tikrųjų mokymosi procesas išlieka pakankamai sudėtingas, tačiau tokio mokymosi esmė – sprendžiat matematiką, derinamas praktiškumas. Daug laiko profesorius Feng tyrinėjo problematiką, kurią kiekvienas žaidėjas turi išspręsti žaisdamas: ar efektyviau statyti daugiau puolančiųjų vienetų ar statyti naują mineralų gamybos bazę? Jeigu aš turiu tam tikrą puolamąjį vienetą, kiek kitų vienetų galiu nugalėti? Tokioje mokymosi aplinkoje, kurioje numeriai, duomenys ir patikrinti metodai yra įprasti, taikomasis matematinis modeliavimas tampa įdomus. Interaktyvi paskaita yra prasmingesnė, nei dauguma šiuo metu aukštosiose mokyklose siūlomų matematinių kursų.

Floridos universitetas „StarCraft“ galimybę naudoti švietimui realizavi kitaip. Siūlomas papildomas internetinis kursas „21st Century Skills in Starcraft“ be jokios matematikos. Šio kurso metu didžiausias dėmesys skiriamas adaptyviam ir greitam sprendimų priėmimui ir kritinio mąstymo įgūdžiams lavinti, analizuojant mūšių pakartojimus. Kurso aprašyme, instruktorius Nathaniel Poling pažymi, kad šie įgūdžiai neabejotinai reikalingi XXI–ojo amžiaus darbo vietoje, ir yra esminiai būtent „Starcraft“ žaidime, nes tai veiksminga priemonė, skatinti studentus analizuoti aplinką ir imtis veiksmų sudėtingose situacijose.

Taigi bandant įsiminti nesuprantamas formules ar ilgus konspektus, verta pagalvoti apie jau sukurtus ir diegiamus daug patrauklesniu metodus. Vietoj įprasto vadovėlio, kur pateikiami įvairūs klausimai, „Starcraft“ siūlo mokymą, atsižvelgiant į realaus pasaulio situacijas, kad būtų lengva naudotis ir suprasti, o įgūdžius pritaikyti ateityje savo darbo vietoje.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »

Rugsėjo stresas: kaip apsaugoti pirmokus ir abiturientus?

Pasak sveikatos specialistų, ruduo kai kuriems moksleiviams, ypač pradinukams ir gimnazistams, sukelia nervinę įtampą, o sergančių jaunuolių skaičiai šokteli kelis kartus. skaityti »

Geriausiems Lietuvos studentams – vardinės LR prezidentų stipendijos

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl prezidentų stipendijų 2017–2018 studijų metams skyrimo. skaityti »

Beveik pusė Lietuvos tėvų už vaikų lavinimą planuoja mokėti pinigus

Lietuvos tėvai vis daugiau dėmesio ir finansų skiria vaikų lavinimui bei ugdymui. skaityti »

Jaunieji geografai tarptautinėje olimpiadoje pasipuošė visų spalvų medaliais

Lietuvos jaunųjų geografų komanda iš Serbijoje vykusios tarptautinės geografijos olimpiados grįžo su visų spalvų medaliais. Lietuvos atstovai iškovojo vieną aukso, du sidabro ir vieną bronzos medalius. Tai geriausias Lietuvos komandos pasiekimas per visą geografijos olimpiadų istoriją. skaityti »

Skiriant valstybės finansavimą moksliniams tyrimams – orientacija į kokybę

Finansuojant mokslinius tyrimus ypatingas dėmesys bus skiriamas kokybei. 60 proc. lėšų moksliniams tyrimams bus skiriama pagal kokybinius parametrus, 40 proc. lėšų – pagal kiekybinius rodiklius. skaityti »

Į pagalbą mokytojams: parengtos rekomendacijos, padėsiančios atpažinti smurtą patyrusius vaikus ir jiems padėti

Mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai gali greičiausiai pastebėti skriaudžiamą vaiką ir jam padėti. skaityti »

Regionų bibliotekose – nemokama teisinė pagalba

Prieš kelis mėnesius pradėję teikti nemokamą teisinę pagalbą nuotoliniu būdu, Vilniaus universiteto (VU) Teisės klinikos konsultantai pastebi: teisinių paslaugų poreikis yra didžiulis, tačiau jos įkandamos ne visiems. skaityti »

Priimamos paraiškos dėl atnaujintos Vlado Jurgučio premijos ir naujos Lietuvos banko premijos už disertaciją

Visą rugpjūtį ir pirmąją rugsėjo pusę Lietuvos bankui galima teikti paraiškas dėl dviejų premijų, skiriamų už ekonomikos srities mokslinės veiklos pasiekimus. skaityti »

Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje pelnytas bronzos medalis

Liepos 28–rugpjūčio 4 dienomis Teherane Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kauno technologijos universiteto gimnazijos dešimtokas Gediminas Lelešius (mokytoja Kristina Serapinaitė) laimėjo bronzos medalį. skaityti »