Aukštosios mokyklos naudoja „Starcraft 2“ kaip alternatyvų mokymosi įrankį

Publikuota: 2012 m. gruodžio 16 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt 

Ką bendro gali turėti aukštosios mokyklos kursas, kuriame dėstomos sunkiai suvokiamos diferencialinės lygtys, tiesinė algebra ir skaičiavimai, su kursu internete? Buvo atsisakyta įprasto vadovėlio, o vietoj jo naudojamas „Blizzard“ žaidimas „StarCraft“.

„StarCraft“ – strateginis žaidimas realiu laiku, kur žaidėjai turi rinkti mineralus ir kurti gamybos įmones, kad nugalėtų savo varžovą. Pasaulyje technologijos jau seniai pakeitė įprastus procesus, pavyzdžiui, žemėlapių naudojimą ar daiktų įsigijimą. Tradiciniai mokymo metodai, ypač universitetinio lygio, vis dar išlaiko rašiklį ir popierių kaip teisingą požiūrį į mokymą. Tačiau pavyzdys su „Starcraft“, neminint mokslinių tyrimų įrodymų, suteikia viltį, kad perėjimas prie naujų, įdomių ir aktualių mokymosi metodų jau yra labai arti.

2009 metų pavasarį Kalifornijos universitete pasiūlytas demokratiškas ugdymo kursas, pavadintas „Game Theory with Applications to Starcraft“, kurio metu teoriniu ir skaičiavimo būdu buvo nagrinėjami žaidybiniai mūšio procesai ir daromi strateginiai sprendimai. Nors daugeliui gali būti keista, kaip sudėtingas vaizdo žaidimas gali būti naudojamas paskaitose, profesorius Alan Feng žaidimo analizei greitai pritaikė įvairias aukštesniojo lygio matematines sąvokas, įskaitant vektorius ir matricas, diferencialinį skaičiavimą, grafikus trijų dimensijų erdvėje.

Tačiau būtų klaidinga manyti, kad toks vaizdo žaidimo naudojimas yra tiesiog smagus būdas mokytis. Iš tikrųjų mokymosi procesas išlieka pakankamai sudėtingas, tačiau tokio mokymosi esmė – sprendžiat matematiką, derinamas praktiškumas. Daug laiko profesorius Feng tyrinėjo problematiką, kurią kiekvienas žaidėjas turi išspręsti žaisdamas: ar efektyviau statyti daugiau puolančiųjų vienetų ar statyti naują mineralų gamybos bazę? Jeigu aš turiu tam tikrą puolamąjį vienetą, kiek kitų vienetų galiu nugalėti? Tokioje mokymosi aplinkoje, kurioje numeriai, duomenys ir patikrinti metodai yra įprasti, taikomasis matematinis modeliavimas tampa įdomus. Interaktyvi paskaita yra prasmingesnė, nei dauguma šiuo metu aukštosiose mokyklose siūlomų matematinių kursų.

Floridos universitetas „StarCraft“ galimybę naudoti švietimui realizavi kitaip. Siūlomas papildomas internetinis kursas „21st Century Skills in Starcraft“ be jokios matematikos. Šio kurso metu didžiausias dėmesys skiriamas adaptyviam ir greitam sprendimų priėmimui ir kritinio mąstymo įgūdžiams lavinti, analizuojant mūšių pakartojimus. Kurso aprašyme, instruktorius Nathaniel Poling pažymi, kad šie įgūdžiai neabejotinai reikalingi XXI–ojo amžiaus darbo vietoje, ir yra esminiai būtent „Starcraft“ žaidime, nes tai veiksminga priemonė, skatinti studentus analizuoti aplinką ir imtis veiksmų sudėtingose situacijose.

Taigi bandant įsiminti nesuprantamas formules ar ilgus konspektus, verta pagalvoti apie jau sukurtus ir diegiamus daug patrauklesniu metodus. Vietoj įprasto vadovėlio, kur pateikiami įvairūs klausimai, „Starcraft“ siūlo mokymą, atsižvelgiant į realaus pasaulio situacijas, kad būtų lengva naudotis ir suprasti, o įgūdžius pritaikyti ateityje savo darbo vietoje.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

VGTU studentai kels Vilnių į virtualią realybę

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) jau trečią kartą vieši Žilvinas Lilas – Kelno (Vokietija) medijų meno akademijos profesorius, vienas iš Paidia instituto Kelne įkūrėjų, ketverius metus dirbęs kompanijoje „Disney“, nuo 2004 m. dėstantis akademinei bendruomenei, verslo ir vyriausybinėms institucijoms daugiau nei dešimtyje šalių. skaityti »

7 patarimai abiturientams, kaip pasirinkti tinkamas studijas

Jau greitai Lietuvos abiturientai ne tik laikys brandos egzaminus, bet ir darys vieną svarbiausių sprendimų savo gyvenime – rinksis studijas ir kartu ir būsimą karjeros kelią. skaityti »

„LOGO“ olimpiada atskleidė tendenciją: vis daugiau merginų renkasi IT mokslus

Programavimą renkasi vis daugiau merginų. Tokią tendenciją išryškino šių metų „LOGO“ konkursas ir olimpiada, kurioje dalyvavo 106 antrų-aštuntų klasių mergaitės. skaityti »

Garsiniai skaitymai supažindins su geriausiomis 2016 m. knygomis vaikams

Pasakos prieš miegą – įprastas dalykas. O jei pasaka pradėtume rytą? skaityti »

Vaikų knygos dieną bus apdovanoti labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai

Nacionaliniame dramos teatre, iškilmingai bus apdovanoti 2016 m. labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai: rašytojai, iliustruotojai, vertėjai, taip pat skaitymo skatinimo specialistai ir tyrinėtojai. skaityti »

Tyrimas atskleidė, kaip pedagogai žada sudominti šiuolaikinį mokinį

Skaitmeninės technologijos skinasi kelią į mokyklas ir gali atverti daugiau galimybių tiek mokiniams, tiek mokytojams, rodo bendrovės „Samsung“ vykdyta mokytojų apklausa Vokietijoje. skaityti »

VDU bus įkurtas pirmasis Lietuvoje Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras

Bendradarbiaujant su italų mokslininkais ir sekant Australijos, D. Britanijos ir kitų šalių pavyzdžiu, Lietuvoje bus steigiamas pirmasis Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras – Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) laimėjo šio centro kūrimui skirtą Europos Komisijos (EK) remiamą projektą, finansuojamą pagal Europos tyrimų ir inovacijų programą „Horizon 2020“. skaityti »

VU profesorius – pirmasis Lietuvos mokslininkas, gavęs prestižinę Europos mokslo tarybos dotaciją

Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro Biotechnologijos instituto profesoriui Sauliui Klimašauskui paskirta prestižinė, 2,5 mln. eurų siekianti Europos mokslo tarybos (EMT) dotacija patyrusiems mokslininkams (angl. European Research Council Advanced Grant). skaityti »

Vilniaus universitete gimsta tradicija teikti Atminties diplomus

„Grįžtanti atmintis – Recovering Memory“. Taip pavadintas Vilniaus universiteto (VU) projektas, kuriuo siekiama prisiminti ir pagerbti tuos bendruomenės narius, studentus ir darbuotojus, kurie dėl permainingos Lietuvos istorijos, totalitarinių režimų ar vietos žmonių kolaboravimo buvo pašalinti iš universiteto, neteko galimybės baigti studijas, įgyti išsilavinimą, tęsti mokslinius tyrimus, pedagoginę ar kitą su universitetu susijusią veiklą. skaityti »

Tautinių mažumų departamentas skelbia baigiamųjų mokslo darbų konkursą

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės skelbia baigiamųjų mokslo darbų Lietuvos tautinių mažumų tematika konkursą. skaityti »