Aukštosios mokyklos naudoja „Starcraft 2“ kaip alternatyvų mokymosi įrankį

Publikuota: 2012 m. gruodžio 16 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt 

Ką bendro gali turėti aukštosios mokyklos kursas, kuriame dėstomos sunkiai suvokiamos diferencialinės lygtys, tiesinė algebra ir skaičiavimai, su kursu internete? Buvo atsisakyta įprasto vadovėlio, o vietoj jo naudojamas „Blizzard“ žaidimas „StarCraft“.

„StarCraft“ – strateginis žaidimas realiu laiku, kur žaidėjai turi rinkti mineralus ir kurti gamybos įmones, kad nugalėtų savo varžovą. Pasaulyje technologijos jau seniai pakeitė įprastus procesus, pavyzdžiui, žemėlapių naudojimą ar daiktų įsigijimą. Tradiciniai mokymo metodai, ypač universitetinio lygio, vis dar išlaiko rašiklį ir popierių kaip teisingą požiūrį į mokymą. Tačiau pavyzdys su „Starcraft“, neminint mokslinių tyrimų įrodymų, suteikia viltį, kad perėjimas prie naujų, įdomių ir aktualių mokymosi metodų jau yra labai arti.

2009 metų pavasarį Kalifornijos universitete pasiūlytas demokratiškas ugdymo kursas, pavadintas „Game Theory with Applications to Starcraft“, kurio metu teoriniu ir skaičiavimo būdu buvo nagrinėjami žaidybiniai mūšio procesai ir daromi strateginiai sprendimai. Nors daugeliui gali būti keista, kaip sudėtingas vaizdo žaidimas gali būti naudojamas paskaitose, profesorius Alan Feng žaidimo analizei greitai pritaikė įvairias aukštesniojo lygio matematines sąvokas, įskaitant vektorius ir matricas, diferencialinį skaičiavimą, grafikus trijų dimensijų erdvėje.

Tačiau būtų klaidinga manyti, kad toks vaizdo žaidimo naudojimas yra tiesiog smagus būdas mokytis. Iš tikrųjų mokymosi procesas išlieka pakankamai sudėtingas, tačiau tokio mokymosi esmė – sprendžiat matematiką, derinamas praktiškumas. Daug laiko profesorius Feng tyrinėjo problematiką, kurią kiekvienas žaidėjas turi išspręsti žaisdamas: ar efektyviau statyti daugiau puolančiųjų vienetų ar statyti naują mineralų gamybos bazę? Jeigu aš turiu tam tikrą puolamąjį vienetą, kiek kitų vienetų galiu nugalėti? Tokioje mokymosi aplinkoje, kurioje numeriai, duomenys ir patikrinti metodai yra įprasti, taikomasis matematinis modeliavimas tampa įdomus. Interaktyvi paskaita yra prasmingesnė, nei dauguma šiuo metu aukštosiose mokyklose siūlomų matematinių kursų.

Floridos universitetas „StarCraft“ galimybę naudoti švietimui realizavi kitaip. Siūlomas papildomas internetinis kursas „21st Century Skills in Starcraft“ be jokios matematikos. Šio kurso metu didžiausias dėmesys skiriamas adaptyviam ir greitam sprendimų priėmimui ir kritinio mąstymo įgūdžiams lavinti, analizuojant mūšių pakartojimus. Kurso aprašyme, instruktorius Nathaniel Poling pažymi, kad šie įgūdžiai neabejotinai reikalingi XXI–ojo amžiaus darbo vietoje, ir yra esminiai būtent „Starcraft“ žaidime, nes tai veiksminga priemonė, skatinti studentus analizuoti aplinką ir imtis veiksmų sudėtingose situacijose.

Taigi bandant įsiminti nesuprantamas formules ar ilgus konspektus, verta pagalvoti apie jau sukurtus ir diegiamus daug patrauklesniu metodus. Vietoj įprasto vadovėlio, kur pateikiami įvairūs klausimai, „Starcraft“ siūlo mokymą, atsižvelgiant į realaus pasaulio situacijas, kad būtų lengva naudotis ir suprasti, o įgūdžius pritaikyti ateityje savo darbo vietoje.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kiekvienoje Vilniaus mokykloje – atviros mikrokompiuterių erdvės

Kovo 20 d. sostinės savivaldybės Jaunimo informacijos centre „Genio“ progimnazijos penktokai mikrokompiuteriais matavo patalpos temperatūrą, kūrė šviesoforo algoritmą ir eksperimentavo. skaityti »

Ateitis priklausys miestuose gyvenantiems kūrybingiems žmonėms

Pasak R. Dargio, į darbo rinką jau ateina naujos kartos darbuotojai, kurių prioritetai skiriasi nuo rinkos senbuvių. skaityti »

Skelbiamas 2017 metų Kalbos premijos konkursas

Seimo Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, vadovaudamasi 2016 m. gruodžio 22 d. Seimo nutarimu Nr. XI-186, skelbia 2017 metų Kalbos premijos konkursą. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus. skaityti »

Ar buhalteriai išnyks kaip dinozaurai?

Sparčiai vystantis technologijoms, vis dažniau viešojoje erdvėje pasigirsta nuogąstavimų, kad buhalteriai yra viena iš tų profesijų, kurios poreikis artimiausiu dešimtmečiu smarkiai sumažės. skaityti »

Lietuviškas vadovėlis – geriausia mokymosi priemonė pasaulyje

Ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą”, kurį parengė ir išleido Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbtas geriausia edukacine priemone pasaulyje. skaityti »

Ateities IT: programavimo įgūdžių nebepakaks

Ateities IT specialistams, kurie tikisi ne tik atlikti paskirtas užduotis, bet ir kurti IT sprendimus, reikės papildomų kompetencijų. skaityti »

Bibliotekomis naudojasi daugiau nei milijonas Lietuvos gyventojų

Lietuvos bibliotekų durys 2016 m. buvo atvertos 22,8 milijono kartų. skaityti »

Ar IT specialistui būtinas diplomas?

Bendraujant su moksleiviais ar žmonėmis, ieškančiais naujo karjeros kelio, dažnai tenka išgirsti abejonę, kam tas universitetas, jei galima iš karto pradėti savo verslą. skaityti »

VU komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio” – geriausia Baltijos šalyse

Vilniaus universiteto komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio”, kurios metu buvo pristatyta VU Gyvybės mokslų centro profesoriaus Virginijaus Šikšnio atrasta genomo redagavimo technologija CRISPR-Cas9 – „DNR žirklės” – buvo įvertinta kaip geriausia viešojo sektoriaus įvaizdinė kampanija Baltijos šalyse konkurse „Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2017”. skaityti »