Moderniose įmonėse – profesijos mokytojų stažuotės

Publikuota: 2013 m. gegužės 13 d. pirmadienis

Šešiolika mokytojų ir du dėstytojai profesinio mokymo įstaigose ir kolegijose mokantys inžinerinės pramonės technologijų, stažuojasi Vilniaus, Kauno įmonėse. Pedagogai turi galimybę susipažinti su šios pramonės srities technologijų naujovėmis. Grįžę į mokyklas, įgytas praktines ir teorines žinias jie perduos savo mokiniams.

„Pastaraisiais metais daug investuojama į profesinių mokyklų atnaujinimą. Vykdomi ES struktūrinių fondų ir valstybės biudžeto lėšomis remiami sektorinių praktinio mokymo centrų kūrimo projektai. Jų tikslas – užtikrinti, kad mokiniai, naudodamiesi naujausiomis technologijomis ir įranga, įgytų darbo rinkos poreikius atitinkančius praktinius gebėjimus, – sako švietimo ir mokslo viceministrė Genoveita Krasauskienė. – Kad nauja, moderni įranga būtų kuo efektyviau panaudojama, profesijos mokytojai tobulina savo kvalifikaciją ir mokosi dirbti naujausiomis technologijomis. Profesijos mokytojų technologinių kompetencijų atnaujinimas iki šiol nebuvo organizuojamas sistemingai, trūko kvalifikacijos tobulinimo kursų, darbdaviai nebuvo tuo suinteresuoti. Šiuo metu jau organizuojamos profesijos mokytojų stažuotės įmonėse pagal 100 naujai, bendradarbiaujant su darbdaviais, parengtų mokymo programų“.

Mokytojai išsamiai susipažįsta su mechatroninių, saulės elektrinių energetinių bei šiluminių, saulės elektrinių ir šiluminių įrenginių montavimu ir remontu, taip pat mikroprocesorių programavimu, kompiuterio darbo virtualaus modeliavimu ir testavimu, serverių diegimu, priežiūra ir kt.

Profesijos mokytojai ir dėstytojai įmonėse dirba tik modernia įranga, gauna iš įmonių naujausią technologijų informaciją, medžiagą, brėžinius. Savo parengtose užduotyse – projektuose mokytojai teikia pasiūlymus, kaip galima tobulinti profesinio mokymo programas.

„Sužinojau daug naujo, teko derinti naujausią aparatūrą, kurios mokykla dar neturi. Mokymai tikrai geri, gaila, kad dėl laiko stokos galėjau pasirinkti tik vieną specialųjį modulį apie kompiuterių techninės dalies komplektavimą, montavimą, priežiūrą ir remontą, – sako Kupiškio technologijų mokyklos profesijos mokytoja Dalia Šeinauskienė, stažuotę atliekanti bendrovėje Vilniuje. – Labai šaunu, kad mokymas individualus, dirba aukštos kvalifikacijos specialistai, kurie teikia praktines užduotis, konsultuoja, atsako į visus rūpimus klausimus. Visos žinios ir praktiniai įgūdžiai bus labai vertingos ir mano mokiniams.“

Tokią kvalifikacijos tobulinimo galimybę profesijos mokytojams pirmą kartą pasiūlė ES remiamas projektas „Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas“. Iš kitų kvalifikacijos tobulinimo programų šios išsiskiria tuo, kad mokomasi įmonėse realiomis darbo sąlygomis. Kiekvienas profesijos mokytojas ar dėstytojas turi galimybę pasirinkti jam reikalingus specialiuosius programos modulius, jam sudarytas patogus grafikas. Mokymas – tik praktinis ir individualus. Šios stažuotės profesinį mokymą priartina prie darbo rinkos realijų.

Technologines kompetencijas inžinerijos, maisto ruošimo, statybos, transporto ir daugelyje kitų ūkio sričių iš viso patobulins 580 profesijos mokytojų ir 70 kolegijų dėstytojų. Kai kurių sričių profesijos mokytojams stažuotės jau baigėsi, kitiems jos vyks šiais metais.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kiekvienoje Vilniaus mokykloje – atviros mikrokompiuterių erdvės

Kovo 20 d. sostinės savivaldybės Jaunimo informacijos centre „Genio“ progimnazijos penktokai mikrokompiuteriais matavo patalpos temperatūrą, kūrė šviesoforo algoritmą ir eksperimentavo. skaityti »

Ateitis priklausys miestuose gyvenantiems kūrybingiems žmonėms

Pasak R. Dargio, į darbo rinką jau ateina naujos kartos darbuotojai, kurių prioritetai skiriasi nuo rinkos senbuvių. skaityti »

Skelbiamas 2017 metų Kalbos premijos konkursas

Seimo Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, vadovaudamasi 2016 m. gruodžio 22 d. Seimo nutarimu Nr. XI-186, skelbia 2017 metų Kalbos premijos konkursą. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus. skaityti »

Ar buhalteriai išnyks kaip dinozaurai?

Sparčiai vystantis technologijoms, vis dažniau viešojoje erdvėje pasigirsta nuogąstavimų, kad buhalteriai yra viena iš tų profesijų, kurios poreikis artimiausiu dešimtmečiu smarkiai sumažės. skaityti »

Lietuviškas vadovėlis – geriausia mokymosi priemonė pasaulyje

Ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą”, kurį parengė ir išleido Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbtas geriausia edukacine priemone pasaulyje. skaityti »

Ateities IT: programavimo įgūdžių nebepakaks

Ateities IT specialistams, kurie tikisi ne tik atlikti paskirtas užduotis, bet ir kurti IT sprendimus, reikės papildomų kompetencijų. skaityti »

Bibliotekomis naudojasi daugiau nei milijonas Lietuvos gyventojų

Lietuvos bibliotekų durys 2016 m. buvo atvertos 22,8 milijono kartų. skaityti »

Ar IT specialistui būtinas diplomas?

Bendraujant su moksleiviais ar žmonėmis, ieškančiais naujo karjeros kelio, dažnai tenka išgirsti abejonę, kam tas universitetas, jei galima iš karto pradėti savo verslą. skaityti »

VU komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio” – geriausia Baltijos šalyse

Vilniaus universiteto komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio”, kurios metu buvo pristatyta VU Gyvybės mokslų centro profesoriaus Virginijaus Šikšnio atrasta genomo redagavimo technologija CRISPR-Cas9 – „DNR žirklės” – buvo įvertinta kaip geriausia viešojo sektoriaus įvaizdinė kampanija Baltijos šalyse konkurse „Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2017”. skaityti »