Netradicinis geografijos mokymas

Publikuota: 2013 m. liepos 6 d. šeštadienis

Šaltinis: ucc.lt

David Hunter vidurinėje mokykloje mokinius moko geografijos, naudodamas zombiais pagrįstą mokymą.  Dauguma žmonių neprisimena vidurinėje mokykloje buvusių geografijos pamokų ir ko jose išmoko. Pagrindinė to priežastis – nuobodus mokymas.

Bellevue mokyklos Vašingtone mokytojas David Hunter moko geografijos 6–7 klasių moksleivius. Siekdamas sudominti mokinius geografija, jis sukūrė unikalią programą.

D. Hunter klasė yra įtraukta į projektą, ji veikia panašiai kaip žaidime, įskaitant aiškias užduotis, nuoseklius atsiliepimus ir vieną temą – zombiai. Mokymo programa pavadinta „Zombiais pagrįstas mokymasis: geografijos pamokos zombių apokalipsės tematika“. Zombiais pagrįstas grafinis romanas pakeičia standartinį vadovėlį ir taip yra įgyvendinami žaidimizacijos (angl. gamification) aspektai pamokose.

David pradėjo kurti kursą po apsilankymo „Big Picture“ mokymosi konferencijoje, kurioje mokytojai nusprendė rasti efektyvesnių mokymo būdų.  Konferencijoje buvo skaitomi įvairūs pranešimas, o vienas mokytojas papasakojo apie savo mokinį, kuris labai domėjosi zombiais ir taip kilo idėja įtraukti šias būtybes į mokymosi procesą sukuriant atskirą programą.

Tėvų ir administracijos atsakas į programą buvo stebėtinai teigiamas atsižvelgiant į rajono mokyklos „tradicinę istoriją“. Mokiniai taip pat teigiamai reagavo į unikalų mokymo formatą, nors buvo skeptikų, kurie teigė, kad zombiai nebus „patrauklūs“ merginoms. Mokytojas tokius nuogąstavimus paneigia, esą mergaitės nuolat klausinėja, kada bus kita pamoka ir kas vyks joje.

Paprastai klasėje yra nustatyta, kad mokiniai gali bendrauti per projektus, kurie to reikalauja norint užbaigti veiklą ar mokslinį tyrimą. Tačiau mokymo programa yra lanksti ir lengvai įgyvendinama bet kokioje klasėje. „Aš norėjau sukurti mokymo programą, kurią būtų lengva integruoti bet kuriam mokytojui, “ – pasakojo D. Hunter.  Taip pat programoje yra „išėjimo bilietai“ ar kažkas panašaus į tai, ką moksleivis parodo tą dieną, kai jau pasiekė iškeltą tikslą.

Ypač reikėtų paminėti, grafinį romaną pavadinimu „Dead Reckon“, sukurtą David ir profesionalių dailininkų, pastarasis yra viena pagrindinių mokymo priemonių. Jame parašyta istorija nustato klasės tikslą ir tuo pačiu yra aprašomi scenarijai zombių apokalipsės tematika, kuriems reikalingi geografiniai įgūdžiai. Minėtame romane, susiduriama su temomis, kurios įeina į tikrą geografinį tyrimą, įskaitant bendrijos planavimą, migracijos modelius ir fizines sistemas, tokias kaip reljefas ir klimatas.

David atkreipia dėmesį, kad mokiniams lengviau susieti įsivaizduojamą zombių pasaulį, nei savo miestą. „Realiame pasaulyje yra daug sudėtingesnių ir abstrakčių dalykų“, komentuoja David, „o išgalvotas pasaulis kaip tik atitinka vidurinės mokyklos lygį“.

Mokymo programa sulaukė dėmesio iš netoliese esančių mokyklų, kurie taip pat nusprendė integruoti šį mokymosi kursą.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Sukurk savo klasę kaip vaizdo žaidimą

Žaidimizacija ir žaidimu pagrįstas mokymas yra skirtingi dalykai – pirmuoju atveju yra naudojami mokinius įtraukiantys metodai, tam tikri elementai, o antruoju atveju yra iš tikrųjų naudojami vaizdo žaidimai kaip mokomoji medžiaga. Dabar vaizdo žaidimai gali pasiūlyti labai daug... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »