Ateitis šiandien. 3 populiariausi mitai apie vaizdinę bankininkystę

Publikuota: 2018 m. balandžio 12 d. ketvirtadienis

Šiais laikais klientų aptarnavimas per nuotolį, konsultuojant banko operatoriui, jau nieko nebestebina. Išaugus interneto greičiui, ištobulėjus tinklų infrastruktūrai ir vaizdo transliacijų įrangai, kiekviena finansinė įstaiga gali įgyvendinti nuotolinį klientų aptarnavimą per vaizdo konferencijas.

Nepaisant to, bankų valdytojai neretai į šį aptarnavimo būdą žiūri skeptiškai ir nesiryžta taikyti praktiškai, ypač prisiklausę nepagrįstų mitų. 

Tam, kad jie patikėtų šio sprendimo aktualumu ir nauda, vien pasakojimų apie gražią ateitį nepakanka. Visų pirma, reikia išsklaidyti mitus.

1 mitas: Vaizdinė bankininkystė nereikalinga

Kiekviena finansinė įstaiga savarankiškai renkasi plėtros strategiją ir prioritetinius klientų aptarnavimo kanalus. Pakankamai daug pasaulio bankų dėl įvairių priežasčių turi vos dešimtį bankomatų, nors jų paslaugomis naudojasi šimtai tūkstančių klientų. Kitos finansinės organizacijos, priešingai, investuoja į savitarnos kanalų plėtrą ir mobiliąją bankininkystę, atsisakydamos  tradicinių aptarnavimo skyrių.

Vienas iš didžiausių vaizdinės bankininkystės pranašumų – galimybė ją organiškai integruoti su kitais klientų aptarnavimo kanalais. Tam gali būti panaudoti skambučių centrai ir jau turima savitarnos įranga, nes dauguma šiuolaikinių įrenginių turi vaizdo kameras, kurios pritaikomos vaizdo pokalbiams. Tereikia stabilaus ir greito interneto ryšio, kuris užtikrintų banko operatoriaus ryšį realiuoju laiku su klientu, besinaudojančiu vienu iš tūkstančio savitarnos terminalų.

Per vaizdo pokalbį užmezgamas asmeninis kontaktas stiprina kliento pasitikėjimą banku ir didina jo lojalumą. Taigi toks klientų aptarnavimo būdas yra ne tik patogus, bet ir gerina banko įvaizdį.

2 mitas: Vaizdinė bankininkystė – pernelyg sudėtinga

Šiais laikais kiekvienas bankas gali susikurti savo nuotolinį klientų aptarnavimo kanalą be ypatingų infrastruktūros pokyčių.

Šiuolaikiniai technologiniai sprendimai leidžia palaikyti su klientu ryšį įvairiais būdais – per daugiafunkcinius terminalus ir mobiliuosius įrenginius.

Siekiant teikti pažangias bankines paslaugas, standartinių bankomatų funkcijų jau nebeužtenka. Specializuoti savitarnos įrenginiai su įdiegtais spausdintuvais, skeneriais, multimedijos ir kitokia įranga, sudaro sąlygas klientams naudotis identifikacijos technologijomis (nuskaityti biometrijos duomenis, banko ir asmens tapatybės kortelių duomenis), pasirašyti sutartis ir kitokius dokumentus, atsiskaityti už paslaugas ir, be abejo, atlikti įprastas bankines operacijas: peržiūrėti pinigų likutį, išsiimti ir įdėti grynuosius, pervesti lėšas.

Įsigijęs tokį įrenginį bankas gauna jau suprojektuotą ir paruoštą darbui priemonę, kurios įdiegimas į banko infrastruktūrą neužima daug laiko.

Kai vaizdinei bankininkystei naudojamas toks daugiafunkcinis terminalas, klientas gali ne tik pasikonsultuoti su banko operatoriumi per nuotolinį vaizdo pokalbį, bet ir atlikti daugybę kitų papildomų funkcijų. Tokiu būdu bankas ne tik didina klientų lojalumą, augina savo įvaizdį, bet ir gauna naudos iš klientų per nuotolį užsakomų paslaugų.

Specializuota techninė–programinė įranga supaprastina standartines ir papildomas bankines operacijas. Tai ypač svarbu, siekiant teikti visavertes paslaugas  pagyvenusiems žmonėms ir specialiųjų poreikių klientams.

3 mitas: Vaizdinė bankininkystė – tai brangu

Be abejo, įsigyti ir įdiegti specializuotus terminalus kainuoja. Tai iš pradžių gali atbaidyti tuos, kurie nelinkę gilintis. Tačiau, anot  Rusijos bankinių technologijų specialisto Dmitrijaus Mirošnikovo, apgynusio disertaciją vaizdinės bankininkystės tema, virtualus banko skyrius atsieina 16 kartų pigiau už tradicinį banko skyrių.

Be to, virtualus skyrius ne tik taupo biuro pastato, personalo išlaikymo išlaidas, bet ir padeda centralizuotai kontroliuoti paslaugų kokybę. Sekti virtualių banko skyrių darbą kur kas paprasčiau, nei kontroliuoti kiekvieno realaus banko skyriaus  konsultantus.

Tarp banko konsultanto ir kliento užmezgamas vaizdo ryšys ne tik padeda išlaikyti artimą santykį, bet ir optimizuoti bankinio verslo išlaidas.

Būtent šios priežastys skatina diegti rinkoje vaizdinės bankininkystės paslaugas: Europos finansų valdymo asociacijos 2016 m. atlikto tyrimo duomenimis, apie 80 proc. apklaustų bankų atsakė ketinantys artimiausiu metu diegti šio tipo paslaugas.

Lietuvos bendrovė BS/2 siūlo kredito ir finansinėms organizacijoms įsigyti „VTM.iQ“ – įvairių gamintojų bankomatams ir daugiafunkciniams terminalams pritaikomą techninį-programinį sprendimą.

Iš dviejų įrenginių „UT.VTM.iQ“ ir „MT.VTM.iQ“ sudarytas sprendimas suteikia galimybę klientams naudotis bemaž visomis bankinėmis paslaugomis: išsiimti ir įdėti grynuosius, pervesti lėšas, atsidaryti sąskaitą banke, pasirašyti sutartį, susimokėti už bankines paslaugas, atsispausdinti čekius ir netgi mokėjimo kortelę.

Be to, sprendimas gali būti įgyvendintas jau veikiančiame bankomatų tinkle, panaudojant bet kokių gamintojų, bet kokio modelio bankomatus, jeigu jie turi garso ir vaizdo ryšio perdavimo galimybes.


Šaltinis: BS/2
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Sakartvele populiarėja šiuolaikiški SUNMI atsiskaitymo įrenginiai (16)

Sakartvelo bankų „Bank of Georgia“ ir „TBC Bank“ užsakymu, SUNMI įrenginiai buvo apipavidalinti pagal jų prekių ženklus. skaityti »

Kaip užtikrinti bankomatų saugumą: 2021 m. nusikaltimų statistika (16)

Europos saugių mokėjimo operacijų asociacijos, „Finextra“ ir kitų šaltinių statistiniai duomenys rodo, kad bankomatų saugumas pasaulyje tebėra aktuali problema. Bankomatų apiplėšimų polinkiai skirtinguose regionuose skirtingi. skaityti »

PENKI ir FLEXI TV stabdo kai kurių kanalų retransliaciją (63)

Lietuvos radijo ir televizijos komisija ir „Penki TV“ stabdo šešių šešių rusų kalbos TV kanalų veiklą. skaityti »

BS/2 sprendimas „Cash Management.iQ“ integruotas su grynųjų pinigų rūšiuoklėmis (12)

BS/2 integravo savo programinį sprendimą „Cash Management.iQ“ su CPS, G&D, „Glory“ ir kitų gamintojų grynųjų pinigų rūšiuoklėmis. skaityti »

Kazachstane atidarytas visą parą veikiantis BS/2 techninės pagalbos centras (18)

BS/2 Kazachstane atidarė visą parą veikiantį techninės pagalbos skambučių centrą. skaityti »

Bankomatų apsaugos sprendimas ypač aktualus Afrikos regione (8)

BS/2 programinis sprendimas „ATMeye.iQ“, skirtas užtikrinti bankomatų saugumą ir padedantis spręsti ginčus su klientais, ir toliau nepraranda aktualumo. skaityti »

Inovacijų link: „Diebold Nixdorf“ ir BS/2 aptarė 2022-ųjų planus (4)

2022 m. vasario 2 d. BS/2 vadovai susitiko su „Diebold Nixdorf“ atstovėmis. skaityti »

„Penkių kontinentų“ grupė stiprina poziciją Sakartvelo rinkoje (3)

Sakartvele įmonių grupė veikia kaip mokėjimo terminalų paslaugų teikėja ir šiuo metu valdo 30 tūkst. mokėjimo kortelių skaitytuvų tinklą. skaityti »

Daugiafunkciai kortelių skaitytuvai – ir galimybių pasams tikrinti (6)

Naudodamiesi „Android“ pagrindu veikiančiais kortelių skaitytuvais prekybininkai gali patikrinti galimybių pasą. skaityti »

Išmanieji „Android“ pagrindu veikiantys atsiskaitymo įrenginiai – jau Baltijos šalyse (6)

„Penkių kontinentų“ grupės įmonė „ASHBURN International“ pasiūlė rinkai šiuolaikinį atsiskaitymo be grynųjų sprendimą. skaityti »