BS/2 bankiniai sprendimai garsina Lietuvos vardą užsienyje daugiau nei 20 metų

Publikuota: 2021 m. balandžio 26 d. pirmadienis

Balandžio 24 d. Lietuvos įmonei „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) oficialiai sukanka 20 metų. Tiesa, įmonių grupės „Penki kontinentai“, kuriai priklauso ši bendrovė, veikla bankinių technologijų srityje prasidėjo gerokai anksčiau.

1995 m. „Penkiems kontinentams“ buvo suteiktas pasaulinės bankinių technologijų gamintojos „Wincor Nixdorf“ (dabar – „Diebold Nixdorf“) partnerės statusas. Tais pačiais metais „Penki kontinentai“ pristatė į Lietuvą 60-imt „Wincor Nixdorf“ bankomatų tuometiniam Vilniaus bankui (dabar SEB). Tai buvo vieni pirmųjų bankomatų Lietuvoje.

Kai veikla bankiniame sektoriuje išsiplėtė, kilo poreikis „Penkių kontinentų“ Bankinių technologijų skyrių perorganizuoti į atskirą įmonę – BS/2. Dabar ši įmonė pati turi dar septynias antrines bendroves, įsteigtas Azerbaidžane, Estijoje, Latvijoje, Kazachstane, Kirgizijoje, Sakartvele, Uzbekistane, o jos sukurti ir įdiegti bankiniai sprendimai naudojami daugiau nei 80-yje šalių. Per daugiau nei 20 metų BS/2 įgijo vertingos patirties ir tapo gerai žinoma tarptautinėse rinkose.

„BS/2 jau seniai nebėra vien bankomatų tiekėja ar savo programinių produktų platintoja. Įmonė žinoma kaip patyrusi finansinių įstaigų ir prekybos tinklų partnerė. Mūsų tikslas ‒ teikti visapuses kompleksines paslaugas: nuo poreikių analizės, tinkamų sprendimų bei įrangos parinkimo iki įdiegimo ir nuolatinės techninės priežiūros, konsultavimų, mokymų. Džiaugiamės, kad ir šiuo sudėtingu laikotarpiu mums pavyksta palaikyti aktyvų ryšį su esamais partneriais bei klientais ir užmegzti naujų kontaktų. Tam pravertė ir mūsų rengiami tarptautiniai vebinarai“,‒ sako BS/2 generalinio direktoriaus pavaduotojas Tomas Augucevičius.

Lietuvą stebinusios naujovės, be kurių dabar neįsivaizduojame gyvenimo

BS/2 nustebino Lietuvos gyventojus ne tik pirmaisiais bankomatais, bet ir kitokias funkcijas atliekančiais savitarnos įrenginiais. Bendradarbiaudama su AB „Lietuvos draudimas“, įmonė  Vilniuje įrengė pirmąjį Baltijos šalyse savitarnos draudomatą, kuriuo naudodamiesi šalies gyventojai galėjo įsigyti vairuotojų civilinės atsakomybės polisus. Prekybos centruose BS/2 pastatė pirmuosius informacinius kioskus, kuriuose buvo galima naršyti internetą, susimokėti už automobilio stovėjimą, papildyti mobiliojo telefono sąskaitą, įsigyti per internetą prekių ir paslaugų.

Įmonės dėka prekybos centre „Europa“ buvo įrengtas pirmasis Baltijos šalyse banko („Nord/LB Lietuva“) savitarnos skyrius, kuriame pirmą kartą banko personalą pavadavo daugiafunkciai bankomatai.

Lietuvos įmonė atliko svarbų vaidmenį keičiant mokėjimo korteles su magnetine juosta į saugesnes ‒ lustines, taip pat visose Baltijos šalyse įvedant eurą (pritaikė šalių bankomatus šiai valiutai).

Rūpindamiesi, kad bankomatai būtų prieinami ir specialiųjų poreikių žmonėms, BS/2 specialistai pritaikė bankomatus silpnaregiams. Labiausiai tuo susidomėjo Sakartvelo bankai ‒ minėtoje šalyje dabar veikia apie 15 tokių bankomatų.

BS/2 programiniai sprendimai  ‒ saugumui didinti ir išlaidoms mažinti

Plačiausiai visame pasaulyje žinomas BS/2 sukurtas savitarnos įrenginių stebėsenos ir apsaugos sprendimas „ATMeye.iQ“. Jis ne tik apsaugo bankomatus nuo visų įsilaužimo tipų, bet ir padeda spręsti ginčytinas situacijas su klientais (pvz., klientui pamiršus iš bankomato pasiimti kortelę ar jam tvirtinant, kad bankomatas neišdavė grynųjų), nes sistema fiksuoja ir saugo vaizdo kameros įrašus apie visus bankomate ir aplink jį atliekamus veiksmus. Šiuo metu „ATMeye.iQ“ saugo beveik 80 tūkst. savitarnos įrenginių.

Prieš porą metų įdiegta nauja „ATMeye.iQ“ funkcija „Face Detection“ nustato, ar prieš bankomatą stovi gyvas žmogus. Tai padeda išvengti sukčiavimo atvejų, kai naudojamasi vogta kortele ir pan. Sprendimas sėkmingai įgyvendintas Nigerijoje, kur vagysčių iš bankomatų atvejai yra itin dažni.

Dar vienas šiuo metu itin aktualus BS/2 programinis sprendimas ‒  „Cash Management.iQ“, padedantis finansų įstaigoms ir inkasacijos tarnyboms valdyti grynųjų pinigų paskirstymą jų išdavimo-priėmimo vietose bei prognozuoti jų poreikį. Produktas itin paklausus Azerbaidžane ir Sakartvele. Taikant jį, optimizuojamas minėtų įstaigų darbas, sumažinamas būtinų inkasacijų skaičius, išlaidos.

BS/2 programinis sprendimas „FCX.iQ“, sudarantis galimybę bankomate pasikeisti valiutą, išplėtė galimybę greitai, patogiai ir savarankiškai pasikeisti valiutą.

„Siekiame ir toliau plėtoti savo programinių produktų šeimą „.iQ“, taikyti naujas technologijas, operatyviai reaguodami į kintančius rinkos poreikius. Pastaruoju metu itin aktualus nuotolinis aptarnavimas. BS/2 vysto specializuotus sprendimus ir įgyvendina įvairius projektus, susijusius su nuotolinio aptarnavimo tinklo plėtra tiek bankiniame, tiek mažmeninės prekybos sektoriuje“, ‒ teigia BS/2 generalinio direktoriaus pavaduotojas strateginių krypčių plėtrai Kirill Ovsiannikov.

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

komentarai

Kaip technologijos padeda prekybos sektoriui pandemijos metu

Koronaviruso pandemija gerokai pakeitė ir vis dar tebekeičia pirkėjų įpročius visame pasaulyje. skaityti »

„Penki kontinentai“ siūlo vilniečiams išbandyti išmanųjį termovizorių

Vilniaus gyventojai, įvairiais klausimais besilankantys miesto savivaldybės Klientų aptarnavimo centre, gali pirmieji išbandyti „Penkių kontinentų“ įmonių grupės siūlomą naują produktą – stacionarų termovizorių, skirtą pasimatuoti temperatūrą, siekiant valdyti žmonių srautus per koronaviruso pandemiją. skaityti »

„Penki kontinentai“ kviečia dalintis šypsena

Mūsų akcijos tikslas – atkreipti dėmesį į intelekto negalią turinčių žmonių socialinę izoliaciją ir pakeisti visuomenės požiūrį į juos. skaityti »

„TransLink.iQ“ sujungs kortelių skaitytuvus su viešbučių verslo valdymo sistemomis (1)

„ASHBURN International“ integravo savo plėtojamą mokėjimo kortelių skaitytuvų valdymo bei mokėjimo operacijų paskirstymo sprendimą „TransLink.iQ“ su viešbučių valdymo sistemomis „Oracle Hospitality OPERA“ ir „Oracle Hospitality Suite8“. Projektas įgyvendintas bendradarbiaujant su „HRS Hospitality & Retail Systems”. skaityti »

„ASHBURN International“ prižiūrės SEB banko elektroninių kortelių skaitytuvų tinklą visose Baltijos valstybėse

Lietuvos bendrovė „ASHBURN International“, kurianti specializuotą programinę įrangą, skirtą mokėjimo kortelių skaitytuvams valdyti ir jais atliekamoms mokėjimo operacijoms paskirstyti, plečia bendradarbiavimą su SEB banku. skaityti »

Nauja į bankomatus nukreiptų atakų lavina: ko galime pasimokyti iš Belgijos patirties

Šių metų birželį ir liepą įsilaužėliai pasikėsino į Belgijos banko „Argenta“ bankomatus. Naudodami specialią programinę įrangą nusikaltėliai užvaldė savitarnos įrenginių pinigų modulį ir išvogė visus bankomatuose buvusius pinigus. Bankas ne tik patyrė finansinį nuostolį, prarado gerą reputaciją, bet ir buvo priverstas visiškai išimti iš naudojimo 143 bankomatus, į kuriuos buvo įdiegta sudėtinga, padedanti į juos įsilaužti, programa. Tik tai galėjo išgelbėti nuo pakartotinų atakų. skaityti »

Bankomatų istorija: vakar, šiandien ir rytoj

Pirmąjį įrenginį, išduodantį grynuosius pinigus, sukūrė armėnų kilmės amerikietis Liuteris Džordžas Simdžianas dar 1939 m. Šią datą galima laikyti bankinės savitarnos gimimo diena, tačiau, ne veltui sakoma – „pirmas blynas visuomet prisvilęs“. Bankomatas buvo pasiūlytas išbandyti bankui „City Bank of New York“, tačiau po pusmečio bankas grąžino jį kūrėjui dėl pernelyg sudėtingo naudojimo. skaityti »

Penki TV: pandemija ir artėjantis ruduo grąžina žiūrovus prie ekranų

Pandemija ir saviizoliacija pakeitė daugumos mūsų įpročius. Staiga prievarta įstrigę namuose, vaikai ir suaugusieji, kaip ir buvo galima nuspėti, pradėjo dažniau žiūrėti televizorių. Šviesolaidinio interneto ir IPTV tinklo „Penki“ duomenimis, laikas, praleidžiamas prie televizoriaus ekranų, nuo 2020 metų pavasario išaugo 30 procentų, palyginti su atitinkamu pernai metų laikotarpiu. skaityti »

Koronaviruso pandemija skatina pasaulį investuoti į bekontaktes technologijas (2)

Visą pasaulį užvaldžiusi „COVID-19“ pandemija padarė didžiulę įtaką visuomenės įpročiams ir bankiniam sektoriui. Siekdami sustabdyti viruso plitimą, pradėjome vengti artimo kontakto ir sąlyčio su viešosiose erdvėse esančiais paviršiais. Dėl šios priežasties daugybės šalių bankai, bendradarbiaudami su mokėjimo sistemomis, padidino bekontakčio atsiskaitymo be būtinybės įvesti PIN kodą limitą. skaityti »

Nauja „ATMeye.iQ“ paskirtis: paštomatų stebėsena (1)

Prekių pristatymas iš elektroninių parduotuvių į paštomatus kasmet vis labiau populiarėja. Vienos stambiausių Amerikos siuntų pristatymo tarnybų „Pitney Bowes“ duomenimis, nuo 2014 iki 2018 metų prekių siuntų visame pasaulyje išaugo net 104 proc. – nuo 43 mlrd. iki 87 mlrd. per metus. Skaičiuojama, kad siuntinių skaičius 2025 metais viršys 200 mlrd. skaityti »