Kaip grynųjų pinigų apyvartos valdymo sprendimai padeda bankams taupyti

Publikuota: 2019 m. kovo 6 d. trečiadienis

Bankai į savo techninės infrastruktūros atnaujinimą kasmet investuoja šimtus milijonų eurų. Finansinių operacijų apdorojimo, rizikų valdymo, grynųjų pinigų kontrolės ir kitokios sistemos... Be jų neįmanoma efektyvi bankų veikla. Deja, neretai dėl didelės programinių sprendimų kainos bankai atsisako inovacijų.  

Siekdamos efektyviai valdyti grynųjų pinigų apyvartą, finansinės įstaigos renkasi skirtingus kelius. Vienos iš jų samdosi IT specialistus ir pačios kuria tam tikrus reikalavimus vykdančią programinę įrangą. Kitos kreipiasi pagalbos į specializuotos įrangos gamintojus, kurių produktai jau gerai žinomi ir įvertinti rinkoje.

Renkantis jau sukurtus specializuotus programinius sprendimus finansinėms įstaigoms, ypač nedidelėms, kyla klausimas, ar visam laikui įsigyti grynųjų pinigų valdymo sistemą (angl. Cash Management System), ar tik ją nuomotis. Universalaus atsakymo nėra, tačiau pastaraisiais metais tarp bankų ir inkasacijos tarnybų vis labiau populiarėja būtent šių sistemų nuoma (angl. Cash Management as a Service). Kodėl?

Išlaidų valdymas

Užsisakiusi grynųjų pinigų sistemų nuomos paslaugas, organizacija gali daug efektyviau valdyti savo techninės infrastruktūros investicijas. Jei bankas nori įsigyti neribotas šių sistemų naudojimo licencijas, jis turi prisiimti kur kas didesnę finansinę atsakomybę, be to, sprendimų priėmimo procesas neretai užtrunka. O šiame kontekste ypač tinka posakis: laikas – pinigai.  

Mažiems ir vidutiniams bankams, taip pat kredito unijoms brangi grynųjų pinigų valdymo sistema gali būti tiesiog neprieinama finansiškai, dėl to jie apskritai praranda galimybę pasinaudoti sprendimu, kuris didintų organizacijos efektyvumą ir taupytų lėšas. Taigi nieko keisto, kad nedidelės kredito įstaigos iki šiol naudojasi pasenusiais grynųjų pinigų priėmimo ir išdavimo skyrių principais. 

Užsisakant sistemų nuomos paslaugas, t. y. renkantis SaaS (angl. Software as a service – Programinės įrangos kaip paslaugos) bendradarbiavimo principą, išlaidos išskaidomos į atskirus atsiskaitymo periodus, todėl nėra tokios milžiniškos. Be to, pati sistemų įdiegimo pradžia nereikalauja didelių investicijų. SaaS modelis taip pat padeda geriau kontroliuoti rizikas, nes, jei nuomojamas produktas neatitinka lūkesčių, daug paprasčiau jo atsisakyti.

Sistemos atnaujinimas

Taikant SaaS modelį, grynųjų pinigų apyvartos valdymo sistemųfunkciniai moduliaigali būti saugomi ir pačios finansinės įstaigos, ir sistemos tiekėjo serveriuose. Abiem atvejais banko darbuotojai prieina prie naujausios sistemos versijos, labiausiai apsaugotos nuo programinių klaidų.

Įsigijusi sistemą, įstaiga privalo ją pati savarankiškai prižiūrėti, o atsiradus naujoms versijoms, papildymams, juos įsigyti ir savarankiškai įsidiegti arba atskirai samdyti įmonę, kuri atliktų šiuos darbus.

Ar atnaujinti grynųjų pinigų valdymo sistemas tikrai būtina? Dėl to galima ginčytis, tačiau patirtis rodo, kad taip. Pvz., neseniai BS/2 atnaujino savo sistemos „Cash Management.iQ“ grynųjų pinigų srautų prognozavimo modulį, kuris padidino prognozes 10–20 proc. Turint tūkstančio ar daugiau bankomatų tinklą, atnaujintas sprendimas gali sutaupyti šimtus tūkstančių eurų.    

Be to, kiekvienas sistemų gamintojas kuria papildomas funkcijas, kurios kasdieniame darbe gali praversti kasininkams, inkasavimo tarnybų ir bankų darbuotojams.

Galimybė turėti patogias, standartus atitinkančias priemones taip pat lemia veiklos procesų efektyvumą.

Papildomos galimybės ir nuolatinė priežiūra

Finansinės įstaigos gali įsigyti skirtingas produkto naudojimo licencijas, kurios lemia skirtingas funkcijas. Pagal tradicinį SaaS modelį, paprastai įsigyjama sistema su gana ribotomis jos taikymo ir funkcijų išplėtimo galimybėmis. Šis variantas tinka klientams, kurie naudoja gana standartines grynųjų pinigų poreikio ir reikiamo inkasacijų skaičiaus apskaičiavimo procedūras. Jis taip pat tinka kredito organizacijoms, kurios dar tik planuoja įsidiegti minėtas procedūras ir sutinka naudotis tuo, ką standartiškai siūlo programinės įrangos gamintojai. BS/2 patirtis rodo, kad tokių kredito organizacijų yra gana daug.

Gamintojas, nuomojantis programinius sprendimus pagal SaaS modelį, paprastai siūlo ir nuolatinę savo produktų techninę priežiūrą. Tai labai svarbu, nes eksploatuojant produktą atsiradę nesklandumai ir trikdžiai operatyviai pašalinami; taupomos išlaidos, susijusios su netinkamu grynųjų pinigų perkėlimu, savitarnos įrenginių prastova ir panašiomis problemomis.

Tiems, kurie visam laikui įsigiję sistemos naudojimo licenciją, tenka patiems prižiūrėti jos veiklą, samdytis specialistus ar sudaryti atskirą sutartį su techninės priežiūros tarnybomis. Jei sistema laiku neatnaujinama, gali atsitikti ir taip, kad sprendžiant problemas jos gamintojas ne visada gali garantuoti tinkamo lygio (SLA – angl. Service level agreement) techninę pagalbą.

Išvados

Bankai vis dar įpratę programinius produktus įsigyti „visam gyvenimui“. Tačiau nemažai kredito įstaigų vadovų vis dažniau atkreipia dėmesį į galimybę programinę įrangą įsigyti pagal SaaS modelį, taip didinant investicijų į organizacijos technologinę ir operacinę veiklą efektyvumą.

Europos Sąjunga yra ratifikavusi PSD2 direktyvą, kurioje patvirtinti ir nurodomi kaip būtini naudoti atvirosios bankininkystės (angl. Open banking) principai. Tai taip pat prisideda prie produktų ir paslaugų nuomos (angl. As-a-service) populiarėjimo tarp Fintech įmonių. 

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Skaitmeniniai bankiniai sprendimai forume „Banks & Business Expo 2025”

BS/2 ir „ASHBURN International“ dalyvavo forume „Banks & Business Expo 2025“. skaityti »

BS/2 ir „ASHBURN International“ pristatė savo sprendimus parodoje „EuroCIS 2025“

2025 m. vasario 18–20 d. Diuseldorfe vyko viena didžiausių mažmeninės prekybos technologijų parodų Europoje – „EuroCIS 2025“ skaityti »

„Penkių kontinentų“ partneriai pristatė technologines naujoves parodoje „NRF 2025“ JAV

Niujorke vyko didžiausias pasaulyje mažmeninės prekybos renginys „NRF 2025: Retail's Big Show“. skaityti »

Kalėdų šventė vaikams „Penki kontinentai“ biure

Prieš Kalėdas įmonių grupės „Penki kontinentai“ centrinis biuras Vilniuje aidėjo nuo vaikų klausimų ir juoko. skaityti »

BS/2 organizavo forumą bankinio sektoriaus lyderiams „Banking Fusion 2024“ Kazachstane

Į renginį susirinko į susirinko daugiau nei 170 dalyvių iš 13-ikos šalių. skaityti »

BS/2 subūrė Azerbaidžano mažmeninės prekybos atstovus į verslo popietę

2024 m. gruodžio 5 d. Baku, Azerbaidžane, vyko „Retail Business Brunch 2024“. skaityti »

Tarptautiniame bankininkystės forume Azerbaidžane BS/2 pristatė saugius ir patikimus sprendimus

IBF 2024 forume BS/2 pristatė atnaujintas savo programinės įrangos versijas ir modernias bankininkystės technologijas. skaityti »

Įmonių grupė „Penki kontinentai“ pasveikino SMK su 30-mečiu

„Penki kontinentai“ su SMK bendradarbiauja daugybę metų. skaityti »

35-erius metus švenčianti bendrija „Viltis“ įteikė „Penki kontinentai“ grupei padėką

„Penkių kontinentų“ įmonių grupė su bendrija „Viltis“ draugauja daugiau nei 15 metų. skaityti »

Grupė „Penki kontinentai“ drauge su partneriu SUNMI parodoje GITEX 2024

BS/2 ir „ASHBURN International“ dalyvavo svarbiame tarptautiniame renginyje – GITEX GLOBAL. skaityti »