Ekstremalūs klimato reiškiniai, tokie kaip netikėtai užklupę šalčiai ar karščiai, dažnai suteikia daugybę nepatogumų mūsų kasdienei veiklai. Jie gali tapti ir viena iš laikinai sutrikusios bankomatų ir kitų savitarnos įrenginių veiklos priežasčių.
Ekstremalūs klimato reiškiniai, tokie kaip netikėtai užklupę šalčiai ar karščiai, dažnai suteikia daugybę nepatogumų mūsų kasdienei veiklai. Jie gali tapti ir viena iš laikinai sutrikusios bankomatų ir kitų savitarnos įrenginių veiklos priežasčių.
Kompanija BS/2 tiekia Vokietijos koncerno „Wincor Nixdorf“ gaminamą įrangą Baltijos, Rytų Europos ir Centrinės Azijos valstybių rinkoms. Be to, bendrovė teikia sertifikuotas ir tarptautinius standartus atitinkančias bankinių įrenginių techninės priežiūros paslaugas. BS/2 Techninės priežiūros departamento technikos direktoriaus Tomo Bublio teigimu, net ir šalčiausiomis žiemos dienomis maksimalus skaičius visų įmonės diegiamų ir prižiūrimų bankomatų veikė.
„Esame iš anksto pasirengę įvairiems klimato pokyčiams. Pavyzdžiui, artėjant žiemai į bankomatus iš anksto buvo įdiegti papildomi šildytuvai, neleidžiantys įrenginiui „sušalti“. Be to, kiekviename regione turime atsarginių detalių sandėlių, o prireikus itin operatyviai – greičiau negu per parą – galime gauti trūkstamos dalies iš „Wincor Nixdorf“, – sakė T. Bublys.
Specialisto teigimu, sklandžiam įrenginio darbui įtaką daro ne tik oro sąlygos, bet ir pasirinkta vieta, kurioje jis stovi, pvz., tiesioginiai saulės spinduliai gali trukdyti matyti vaizdą ekrane, o prekybos centro vestibiulyje stovintis biuro bankomatas gali sušalti dėl žemos patalpos temperatūros.
„Konsultuojant dėl savitarnos įrenginio diegimo, atsižvelgiama į tam tikrus techninius reikalavimus, klimato sąlygas ir kitus aplinkos veiksnius, tariamasi ir dėl tinkamiausio įrenginio modelio bei palankiausios vietos parinkimo“, – komentavo T. Bublys.
Bendrovės BS/2 bankomatai, tiekiami į Kazachstaną, Mongoliją ir kitas Centrinės Azijos šalis, kur itin juntami temperatūrų svyravimai, parduodami su automatinio klimato reguliavimo sistemomis, specialiai pritaikytomis šiam klimatui. Dažnai į tokias šalis tiekiami bankomatai jau turi įdiegtus šildytuvus, oro kondicionierius, drėgmės reguliatorius ar specialius sprendimus, tad problemų dėl neveikiančių bankomatų paprastai nekyla.
Norintiems užtikrinti dar stabilesnį savitarnos įrenginių darbą bei optimalią jų kontrolę BS/2 siūlo programinį sprendimą „Service Desk.iQ“, priklausantį verslo procesų valdymo ir monitoringo produktų šeimai „.iQ“, sukurtai specialiai finansų bei mažmeninės prekybos sektoriams.
„Savo klientams siūlome programinį sprendimą „Service Desk.iQ“, leidžiantį realiuoju laiku stebėti savitarnos įrenginių valdymo procesus bei operatyviai reaguoti į galimus sutrikimus, tokius kaip dingusi elektra, nutrūkęs ryšys, periferinės įrangos darbo sutrikimai, ir kt. Iš įrenginių, kur atliekamas techninis monitoringas, gaunami pranešimai apie jų būseną ir suteikiama konkreti informacija apie techninį problemos pobūdį. Taigi, specialistai gali sekti duomenis apie gedimus, sistemos apkrovą, temperatūros svyravimus (nuo -40 iki + 40), inkasavimo poreikį bei atitinkamai reaguoti ar įspėti klientus, jei kokie nors parametrai artėja prie kritinės ribos“, – aiškino BS/2 Techninės priežiūros departamento direktorius.
„Service Desk.iQ“ sprendimas taip pat suteikia galimybę bankams, finansų institucijoms, mažmeninės prekybos įmonėms nuotoliniu būdu atlikti intelektinį techninį savitarnos įrenginių monitoringą, laiku diagnozuoti galimas problemas ir imtis priemonių užkertant kelią gedimams. Tai iki minimumo sumažina banko savitarnos įrenginių prastovas, užtikrina stabilias pajamas bei didina klientų pasitikėjimą ir pasitenkinimą banko paslaugomis.
Be to, per kelerius metus „.iQ“ sukaupti duomenys apie klimatinius svyravimus ir jų poveikį savitarnos įrenginiams bei, pasitelkus į pagalbą „Dashboard.iQ“ sprendimą, atlikta tokių duomenų analizė (lentelių, grafikų, įvairių ataskaitų pavidalu) gali tapti savotišku pagalbininku ir patarėju. Taip pat, kaip ir energetikai, namų ūkių administratoriai, visuomeninio transporto valdytojai, bankinis bei mažmeninės prekybos sektoriai gali iš anksto pasirengti vienokiems ar kitokiems klimato reiškiniams.
Apie bendrovę BS/2
Įmonių grupei „Penki kontinentai“ priklausanti bendrovė BS/2 jau daugiau nei 16 metų dirba bankinių technologijų rinkoje ir specializuojasi kurdama programinę įrangą bankiniam bei mažmeninės prekybos sektoriams, tiekdama savitarnos įrenginius ir teikdama techninės priežiūros, sisteminės integracijos bei užsakomąsias (angl. outsourcing) paslaugas. Tarptautinė bendrovė BS/2 – ilgametė koncerno „Wincor Nixdorf“ partnerė. Universalūs įmonės spendimai žinomi ir prieinami daugiau nei 65-iose pasaulio šalyse.