Karas Sirijoje: žaidimai naudojami konfliktams suprasti

Publikuota: 2012 m. gruodžio 23 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt 

„Call of Duty“, „Medal of Honor“, „Battlefield“, „Company of Heroes“, „Commandos“, „Counter Strike“ – asmenys, net ir nesusidūrę su šiais žaidimais, galėtų nesunkiai atspėti jų temą: karas. Jei žaidimais galima karinius veiksmus paversti į pramogas, kodėl nepanaudojus jų ir gilesniam konfliktų supratimui bei sprendimui? Neseniai pradėta galvoti, kodėl kartais įkyrinčių žaidimų, tokių kaip „Angry Birds“ ar rūpinimasis fermomis, nepakeitus rimtesniais. Taip gimė idėja sukurti žaidimą labai aktualia tema: karas Sirijoje.

Sukurti žaidimą apie vykstantį karą nėra lengvas iššūkis, nes dažniausiai žaidimų kūrėjai stengiasi aplenkti realius, atpažįstamus įvykius. Pavyzdžiui, žaidimas „Six Days in Fallujah“, pristatytas 2009 m., kai karas Irake vis dar buvo aktualus, pateko į protestų audrą ir netrukus pasitraukė iš rinkos. Tačiau, žaidimai apie II–ąjį Pasaulinį karą patinka daugumai – žmonės mėgaujasi, šaudydami „piktadarius fašistus“. Kariniai šaudymo žaidimai išlieka patys populiariausi visame pasaulyje.

Pradėjus kurti žaidimą apie Siriją, buvo susidurta su daugybe iššūkių. Pirmiausia, kokia žaidimo pozicija turėtų būti šiame kare? Įprastai žaidimai turi savitą kultūrą, nepalaiko kurios nors konkrečios pozicijos (pavyzdžiui, Obama prieš Romney diskusijos žaidimas nepalaikė jokios pusės). Antra, šis žaidimas turėjo būti sukurtas labai greitai ir operatyviai modifikuojamas pagal įvykius realiame pasaulyje.

Taip pat buvo įtraukta dar viena idėja: žaidimas turėtų informuoti. Žinoma, jis nepakeistų tradicinių žinių formos, tačiau leistų žaidėjui sąveikauti su įvykių srautu. Žaidėjas būtų įtrauktas į dinamišką procesą ir jį tyrinėtų, tačiau pats rinktųsi savo žaidimo kelią ir tyrinėjimo būdą. Dažnai žmonės renkasi pirminę žiniasklaidos formą, o daugeliui žaidimai yra tarsi gyvenimo dalis, jie naudojami siekiant suprasti supantį pasaulį. Dėl šių priežasčių, bandymas apjungti žaidimą ir naujienas buvo sėkmingas.

Visa tai sėkmingai išpildžius, į pasaulį išleistas „Endgame Syria, skirtas „Android“ ir „iOS“, jis žaidžiamas nemokamai. Kuriant žaidimą, buvo tikimasi paskatinti žmones domėtis padėtimi Sirijoje ir sužinoti daugiau. Taip pat tokiu būdu galima netiesiogiai pagelbėti ten kenčiantiems žmonėms. Šiuo metu visame pasaulyje skatinami žaidimai, kuriuose vietoje įprastų linksmybių, nesibijama imtis jautrių ir rimtų temų.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę monetą

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę 5 grivnų monetą su šv. Mikalojaus atvaizdu. skaityti »

Ką per Kalėdas daugiausia perka Lietuvos gyventojai?

Lietuvoje kalėdiniu laikotarpiu prekybos tinklų pardavimai išauga maždaug penktadaliu, o pirkėjai gruodį užplūsta didžiausius prekybos centrus. skaityti »

Sukurtas išmanusis žiedas su daiktų interneto technologija

Kompanija „On Track Innovations Ltd.“ pristatė naują įrenginį – žiedą su įdiegta daiktų interneto technologija. skaityti »

„Panasonic“ sukūrė išmanųjį parduotuvės krepšelį

„Panasonic“ pristatė išmanųjį parduotuvės krepšelį, kuris gali atstoti kasininką ir kasos aparatą. skaityti »

Tingi klotis lovą? Tegu pasikloja pati!

Jungtinių Amerikos Valstijų išradėjai sugalvojo prietaisą „Smartduvet“, kuris paverčia antklodę išmaniąja. skaityti »

Gandų patikimumą tikrins dirbtinis intelektas

„Reuters“ tyrimai rodo, kad 20 proc. naujienų visų pirma papuola į socialinius tinklus, o iš ten jau plinta į naujienų portalus. Dėl šios priežasties žinių portaluose neretai skelbiamos melagingos žinios. skaityti »

Pasaulinį inovatyvių idėjų konkursą laimėjo studentas iš Estijos

Paskelbtas visame pasaulyje vykusio tarptautinio idėjų inovatyviems namams konkurso „Electrolux Ideas Lab“ nugalėtojas – juo tapo idėjos autorius, produkto dizaino studentas Hannes Lung iš Estijos. skaityti »

„Galeries Lafayette“ prekybos centre apsigyveno šiaurės meškos

Prancūziškas prekybos tinklas „Galeries Lafayette“ vilioja pirkėjus papildytosios realybės vaizdais. skaityti »

„Intel“ pademonstravo 500 skraidyklių šviesos šou

Panaudodama 500 bepiločių skraidyklių su šviesos diodais bendrovė „Intel“ pristatė įspūdingą šviesos šou, kuris buvo įtrauktas į Gineso rekordų knygą. skaityti »

5 inovacijos, į kurias verta atkreipti dėmesį

Didieji technologijų gamintojai deda daug pastangų, siekdami naujais ir išmaniais sprendimais pagerinti žmonių gyvenimą. skaityti »