Kinija išleido į orbitą pirmąją taikonautę

Publikuota: 2012 m. birželio 18 d. pirmadienis

Kinija išsiuntė į kosmosą pirmąją moterį taikonautę (kin. taikong – „kosmosas“, gr. naus – „jūreivis“ ). 2012-ųjų birželio 16 dieną raketa „Changzheng 2F“ pakilo iš Gobio dykumos šalies šiaurės vakaruose su pilotuojamu kosminiu laivu „Shenzhou-9“, kuriame tarp trijų ekipažo narių yra ir 33-ejų Liu Yang, praneša „Agence France-Presse“.

Iš viso kosminiame laive yra trys žmonės: be „Air China“ majorės Liu Yang, tai  erdvėlaiviui vadovaujantis kosmoso veteranas Jing Haipengas, jau dalyvavęs dviejuose kosminiuose skrydžiuose,  ir taikonautas Liu Wangui, kuris kosminėje programoje dirba jau 14 metų ir kuriam patikėta vadovauti susijungimo manevrams. Iš viso taikonautai orbitoje praleis daugiau nei 10 dienų, įgula atliks bandymus ir rankiniu būdu valdomą susijungimą – didelių techninių gebėjimų reikalaujantį manevrą, atliekamą dviem aparatams skriejant orbitoje dideliu greičiu. Jei „Shenzhou 9“ („Dieviškojo laivo“) ir anksčiau į orbitą iškelto kosminio modulio „Tiangong 1“ („Dangiškųjų rūmų“) susijungimas bus sėkmingas, šis laimėjimas dar labiau priartins Kiniją prie šios šalies nuolatinės kosminės stoties įkūrimo, planuojamo 2020 metais.

Kinija kosminę programą pradėjo 1956 metais. 2003-iaisiais į kosmosą išskrido pirmasis taikonautas  Yang Liwei – tai buvo pirmasis Kinijos bandymas išsiųsti į kosmosą savo pilietį savo gamybos kosminiame laive.

Nuo 1963 metų, kai į kosmosą pakilo rusų kosmonautė Valentina Tereškova, orbitoje lankėsi per 50 moterų, daugiau nei 40 iš jų – JAV pilietės.

Šaltinis: lenta.ru, penki.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »