Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Publikuota: 2017 m. kovo 15 d. trečiadienis

Pastaruoju metu daug kalbama apie empatiją kaip apie neįkainojamą žmogaus bruožą. Empatiškas žmogus sugeba atjausti, suprasti kitą ir dėl šios savybės yra kitų mėgiamas ir mylimas. Tačiau empatija nėra įgimtas reiškinys, ją laikui bėgant reikia išugdyti. Deja, šiame procese yra ir itin nepalankių veiksnių. Pavyzdžiui, ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai?

Kaip rodo naujas tyrimas, tokia nuostata neturėjo rimto pagrindo. Nustatyta, kad nuolatinis žaidimas kompiuteriu, net jei žaidžiami smurtiniai žaidimai, empatijos atžvilgiu neturi jokių rimtų ilgalaikių pasekmių. Tai iš esmės paneigia nusistovėjusį požiūrį. Nors tyrimai buvo atliekami ir anksčiau, tačiau kaip dabar tapo aišku, jie turėjo rimtų metodologinių trukumų.

Vis dėlto neneigiami tyrimų rezultatai, teigiantys, kad tarp kompiuterinių žaidimų ir empatijos stokos egzistuoja tam tikras, tačiau tik trumpuoju laikotarpiu pasireiškiantis ryšys.

Pastarojo tyrimo metu, buvo bandoma įvertinti kompiuterinių žaidimų ilgalaikes pasekmes.  Tyrime dalyvavo 30 žmonių, iš kurių 15 smurtinius kompiuterinius žaidimus žaidė reguliariai (vidutiniškai po keturias valandas kiekvieną dieną), likę 15 priklausė kontrolinei grupei ir kompiuterinių žaidimų nežaidė.

Siekiant išvengti pašalinių veiksnių ir trumpalaikių žaidimų poveikio, žaidžiančiųjų grupė privalėjo nežaisti žaidimų mažiausiai tris valandas prieš eksperimentą. Tada abi grupės: tiriamųjų ir kontrolinė buvo prašomos atlikti psichologinius testus ir atsakyti į tam tikrus užduodamus klausimus. Galiausiai abi grupės buvo tiriamos magnetiniu rezonansu ir stebėti tam tikrų smegenų regionų aktyvumo pokyčiai. 

Įdomu tai, kad abi grupės parodė iš esmės vienodus rezultatus: tiek tiriant magnetiniu rezonansu, tiek ir atliekant psichologinius testus. Taigi atitinkamai ir rezultatuose publikuotuose žurnale „Frontiers of Psychology” teigiama, kad jokių koreliacijų tarp empatijos stokos ir nuolatinio žaidimo kompiuteriu, nėra.

Tyrimams vadovavęs profesorius Gregor’as Szycik’as iš Hanoverio medicinos mokyklos Vokietijoje teigia, kad desensibilizacija gali būti ūmi tačiau labai trumpa. Jo nuomone, ją gali sukelti ne tik videožaidimai, bet ir pavyzdžiui žiniasklaida aprašanti kraupius įvykius.

Beje, remiantis mokslininkų išsakytomis mintimis, panašu, kad kaip tik žiniasklaidos vaidmuo ir bus vertinama šios mokslininkų grupės tyrimų metu.

Šaltinis: Technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

12 įdomių faktų apie Vilniaus turistus

Vilniuje turistų skaičius nuolat auga – Lietuvos sostinę, kaip dar nepažintą ir neatrastą pasaulio kampelį, renkasi vis daugiau turistų ne tik iš kaimyninių šalių, bet ir iš tolimojo užsienio. skaityti »

Kas telefone svarbiausia jaunimui?

Patarimais, į ką svarbiausia atkreipti dėmesį jaunam žmogui renkantis naują, tačiau ne patį brangiausią telefoną, dalinosi „Samsung“ rinkodaros koordinatorius Jonas Ožekauskas. skaityti »

Estijoje pristatoma brangiausia pasaulio moneta

Į Estijos sostinę atkeliavo brangiausia pasaulyje moneta – sidabrinis pinigas iš 1794 m. JAV išleistų dolerių partijos. skaityti »

Robotas humanoidas nesupyksta pargriautas

„Boston Dynamics“ pristatė naują roboto humanoido „Atlas“ versiją. Nukritęs robotas sugeba pats savarankiškai atsistoti. skaityti »

Suomijos vyriausybė išleido proginę euro monetą garsiausiam visų laikų šalies konditeriui pagerbti

150-ųjų Karlo Fazerio (Karl Fazer) – garsiausio Suomijos konditerio ir iki šių dienų gyvuojančios „Fazer“ įmonės įkūrėjo – gimimo metinių proga Suomijos vyriausybė išleido konditerio vardo kolekcines 10-ies ir 20-ies eurų nominalo monetas. skaityti »

KTU absolvento sukurtą prietaisą „DataLinker“ naudoja geriausi pasaulio buriuotojai

Kauno technologijos universiteto (KTU) absolventas Ričardas Novošinskas, vadovaujantis įmonei „SailRacer.net“, o laisvalaikiu buriuojantis, sukūrė prietaisą, padėsiantį buriavimo varžybose dalyvaujančioms jachtų įguloms lengviau apdoroti laivo duomenis. skaityti »

Automatinės kėdės – tvarkingam biurui

„Nissan“ įgyvendino reklaminę akciją, kurios metu pademonstravo, kaip automatiškai į savo vietas susistato kėdės. skaityti »

Kanadoje įrengti trimetriniai bankomatai krepšininkams

Toronte įrengti bankomatai krepšininkams, kurių ekraną net krepšininkas gali pasiekti tik pašokdamas į viršų. skaityti »

„Microsoft“ kuria virtualų ateities futbolą

„Microsoft“ tikisi išpopuliarinti papildytosios realybės akinius amerikietiškame futbole. skaityti »

„BPS Sberbank“ išleido romantiškas monetas

Baltarusijos bankas „BPS Sberbank“ artėjant šv. Valentino šventei išleido progines sidabrines monetas su kačiukais ir triušiukais. skaityti »