Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Publikuota: 2017 m. kovo 15 d. trečiadienis

Pastaruoju metu daug kalbama apie empatiją kaip apie neįkainojamą žmogaus bruožą. Empatiškas žmogus sugeba atjausti, suprasti kitą ir dėl šios savybės yra kitų mėgiamas ir mylimas. Tačiau empatija nėra įgimtas reiškinys, ją laikui bėgant reikia išugdyti. Deja, šiame procese yra ir itin nepalankių veiksnių. Pavyzdžiui, ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai?

Kaip rodo naujas tyrimas, tokia nuostata neturėjo rimto pagrindo. Nustatyta, kad nuolatinis žaidimas kompiuteriu, net jei žaidžiami smurtiniai žaidimai, empatijos atžvilgiu neturi jokių rimtų ilgalaikių pasekmių. Tai iš esmės paneigia nusistovėjusį požiūrį. Nors tyrimai buvo atliekami ir anksčiau, tačiau kaip dabar tapo aišku, jie turėjo rimtų metodologinių trukumų.

Vis dėlto neneigiami tyrimų rezultatai, teigiantys, kad tarp kompiuterinių žaidimų ir empatijos stokos egzistuoja tam tikras, tačiau tik trumpuoju laikotarpiu pasireiškiantis ryšys.

Pastarojo tyrimo metu, buvo bandoma įvertinti kompiuterinių žaidimų ilgalaikes pasekmes.  Tyrime dalyvavo 30 žmonių, iš kurių 15 smurtinius kompiuterinius žaidimus žaidė reguliariai (vidutiniškai po keturias valandas kiekvieną dieną), likę 15 priklausė kontrolinei grupei ir kompiuterinių žaidimų nežaidė.

Siekiant išvengti pašalinių veiksnių ir trumpalaikių žaidimų poveikio, žaidžiančiųjų grupė privalėjo nežaisti žaidimų mažiausiai tris valandas prieš eksperimentą. Tada abi grupės: tiriamųjų ir kontrolinė buvo prašomos atlikti psichologinius testus ir atsakyti į tam tikrus užduodamus klausimus. Galiausiai abi grupės buvo tiriamos magnetiniu rezonansu ir stebėti tam tikrų smegenų regionų aktyvumo pokyčiai. 

Įdomu tai, kad abi grupės parodė iš esmės vienodus rezultatus: tiek tiriant magnetiniu rezonansu, tiek ir atliekant psichologinius testus. Taigi atitinkamai ir rezultatuose publikuotuose žurnale „Frontiers of Psychology” teigiama, kad jokių koreliacijų tarp empatijos stokos ir nuolatinio žaidimo kompiuteriu, nėra.

Tyrimams vadovavęs profesorius Gregor’as Szycik’as iš Hanoverio medicinos mokyklos Vokietijoje teigia, kad desensibilizacija gali būti ūmi tačiau labai trumpa. Jo nuomone, ją gali sukelti ne tik videožaidimai, bet ir pavyzdžiui žiniasklaida aprašanti kraupius įvykius.

Beje, remiantis mokslininkų išsakytomis mintimis, panašu, kad kaip tik žiniasklaidos vaidmuo ir bus vertinama šios mokslininkų grupės tyrimų metu.

Šaltinis: Technologijos.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę monetą

Nacionalinis Ukrainos bankas išleido šventinę 5 grivnų monetą su šv. Mikalojaus atvaizdu. skaityti »

Ką per Kalėdas daugiausia perka Lietuvos gyventojai?

Lietuvoje kalėdiniu laikotarpiu prekybos tinklų pardavimai išauga maždaug penktadaliu, o pirkėjai gruodį užplūsta didžiausius prekybos centrus. skaityti »

Sukurtas išmanusis žiedas su daiktų interneto technologija

Kompanija „On Track Innovations Ltd.“ pristatė naują įrenginį – žiedą su įdiegta daiktų interneto technologija. skaityti »

„Panasonic“ sukūrė išmanųjį parduotuvės krepšelį

„Panasonic“ pristatė išmanųjį parduotuvės krepšelį, kuris gali atstoti kasininką ir kasos aparatą. skaityti »

Tingi klotis lovą? Tegu pasikloja pati!

Jungtinių Amerikos Valstijų išradėjai sugalvojo prietaisą „Smartduvet“, kuris paverčia antklodę išmaniąja. skaityti »

Gandų patikimumą tikrins dirbtinis intelektas

„Reuters“ tyrimai rodo, kad 20 proc. naujienų visų pirma papuola į socialinius tinklus, o iš ten jau plinta į naujienų portalus. Dėl šios priežasties žinių portaluose neretai skelbiamos melagingos žinios. skaityti »

Pasaulinį inovatyvių idėjų konkursą laimėjo studentas iš Estijos

Paskelbtas visame pasaulyje vykusio tarptautinio idėjų inovatyviems namams konkurso „Electrolux Ideas Lab“ nugalėtojas – juo tapo idėjos autorius, produkto dizaino studentas Hannes Lung iš Estijos. skaityti »

„Galeries Lafayette“ prekybos centre apsigyveno šiaurės meškos

Prancūziškas prekybos tinklas „Galeries Lafayette“ vilioja pirkėjus papildytosios realybės vaizdais. skaityti »

„Intel“ pademonstravo 500 skraidyklių šviesos šou

Panaudodama 500 bepiločių skraidyklių su šviesos diodais bendrovė „Intel“ pristatė įspūdingą šviesos šou, kuris buvo įtrauktas į Gineso rekordų knygą. skaityti »

5 inovacijos, į kurias verta atkreipti dėmesį

Didieji technologijų gamintojai deda daug pastangų, siekdami naujais ir išmaniais sprendimais pagerinti žmonių gyvenimą. skaityti »