Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkai ir studentai sukūrė pirmąjį lietuvišką interaktyvų reklamos stendo prototipą, kuris ne tik transliuoja reklamą, bet ir fiksuoja reklamą stebėjusiųjų vartotojų statistinius duomenis.
Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkai ir studentai sukūrė pirmąjį lietuvišką interaktyvų reklamos stendo prototipą, kuris ne tik transliuoja reklamą, bet ir fiksuoja reklamą stebėjusiųjų naudotojų statistinius duomenis.
Jau artimiausiu metu bus galima vertinti ir reklamą stebinčio žmogaus emocijas, o patį reklaminį stendą susieti su mobiliuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu, integruoti informacijos pateikimo balsu funkciją ir įdiegti daug kitų naujovių.
Inovacijos kūrėjų teigimu, nuolatinio reklamos triukšmo apsuptas vartotojas šiandien neturi technologinių galimybių pats pasirinkti jį dominančią informacija. Naujasis KTU sukurtas interaktyvaus reklamos stendo prototipas su naudotojų analizavimo sistema ne tik transliuoja reklamą, bet ir ekrano lietimo funkcijos pagalba leidžia pačiam pasirinkti tai, ko jis iš tikrųjų ieško.
Stendas patrauklus ir reklamos užsakovams, nes naudotojų elgsenos analizavimo sistema pateikia reklamą stebėjusių naudotojų statistinius duomenis: lytį, amžių, žiūrėjimo trukmę.
Dirbdamas rinkodaros srityje dažnai susidurdavau su paprastu klausimu – kaip tiksliai išmatuoti vidaus ir lauko reklaminių stendų matomumą? Ne paslaptis, kad lauko reklamos stendų nuomotojai dažnai pateikia iš piršto laužtą statistiką.
Todėl ir kilo idėja sukurti technologiją, kuri realiai įvertintų reklamos statistinius duomenis: tai yra, kiek žmonių pastebėjo, kokios lyties ir amžiaus žmonės labiausiai susidomėjo reklama, kiek laiko ją stebėjo“, – pasakojo vienas iš technologijos idėjos autorių, KTU Nacionalinio inovacijų ir verslo centro darbuotojas Paulius Nezabitauskas.
Nors panašios programinės įrangos pasaulyje egzistuoja, kauniečiai siekė apjungti ir reklamos transliacijos, ir reklamos analitikos sistemas į vieną technologinę platformą (stendą), kurią būtų galima ir testuoti, ir išbandyti naujas idėjas.
Idėjos įgyvendinimas nebuvo lengvas, nes nemažai bandytų technologijų nepasiteisino. Ledai pajudėjo prie stendo kūrimo prisijungus KTU mokslininkams dr. Vidui Raudoniui ir prof. Arūnui Lipnickui.
Potencialūs sistemos naudotojai buvo reiklūs ir reikalavo iš sistemos, iš pirmo žvilgsnio, techniškai sunkiai realizuojamų funkcijų. Tačiau mokslininkai džiaugiasi, kad didžioji dalis pageidaujamų funkcijų tokių, kaip lyties, žmogaus amžiaus nustatymas, jau yra įdiegtos prototipe.
Prie bendraminčių komandos prisijungė ir Liudas Ubarevičius dirbantis interaktyvios reklamos programavimo srityje bei KTU Ekonomikos ir verslo marketingo studentės, kurios atliko panašių įrenginių ir sistemų rinkos bei gaminių dizaino tyrimus.
Šiuo metu sukurtas interaktyvus stendas su vartotojų analizavimo sistema laikoma prototipu, kurį testuojant bus siekiama gerinti visos sistemos kokybę.
Pirmąjį lietuvišką interaktyvų reklaminį stendą gali naudoti ne tik prekybininkai, bet ir universitetai, bibliotekos, muziejai, oro uostai, autobusų ir traukinių stotys, bankai – visi, norintys suteikti vartotojams reikalingą informaciją ir leisti patiems ją pasirinkti, bei tie, kam svarbu įvertinti, kuo labiausiai domėjosi jų lankytojai, vartotojai.