Istorijos minutėlė. 1905 m. Einšteinas sukūrė reliatyvumo teoriją, kurios esmė tokia: kuo greičiau objektas juda, tuo lėčiau jam eina laikas.
Šaltinis: ucc.lt
Istorijos minutėlė. 1905 m. Einšteinas sukūrė reliatyvumo teoriją, kurios esmė tokia: kuo greičiau objektas juda, tuo lėčiau jam eina laikas.
Šiuo metu tiriamas ypatingas Einšteino reliatyvumo teorijos poveikis kompiuteriniam žaidimui. Tai pirmasis „MIT Game Lab“ (Masačiusetso Technologijų instituto labaratorijos) produktas internete.
Žaidimas pavadintas „A Slower Speed of Light“ (liet. „Mažesnis šviesos greitis“), kur žaidėjas naršo iš pirmo žvilgsnio primityvioje 3D aplinkoje. Pats žaidimo scenarijus pakankamai neįprastas: mirusio žmogaus sielos šviesa pradeda savo kelionę į dvasinį pasaulį. Pagrindinis tikslas – surinkti šimtą šviesos kamuolių (angl. Orbs). Kiekvienas šviesos kamuolys lėtina šviesos greitį, iki kol surinkus 90–ąjį šviesos kamuolį, greitis pasiekia žmogaus žingsnio tempą. Skamba keistai? Nepamirškime, kad žaidimą įkvėpė fizikai!
„A Slower Speed of Light“ žaidime drąsiai bandoma vizualizuoti reliatyvius efektus, susijusius su šviesos greičiu. Žaidimas paremtas Doplerio efektu ir yra labai trumpas: gali būti žaidžiamas risčia per keturias minutes, o neskubant užtrunkama iki 10 minučių. Doplerio efektas pasireiškia, kai žaidėjas juda: šviesos bangos nuo aplinkinių objektų keičiasi, jų spalva kinta iš raudonos į mėlyną ir atvirkščiai, kartu įtraukiant ultravioletinių ir infraraudonųjų spindulių spektro šviesos bangos ilgius.
Norint, kad žaidimas taptų labiau įtraukiantis, patariama jį žaisti be sustojimo ir neatitraukiant piršto nuo „W“ klavišo. Žaidimas yra maždaug 100 MB, labiausiai tinkamas „OS X“ ar „Windows“.
Akcentuojama, kad „A Slower Speed of Light“ skatina naujas idėjas. Manoma, kad tai tik vienas iš septynių žaidimų, sukurtų „MIT Game Lab“ per šią vasarą, ir kol kas tik jis vienintelis prieinamas internete. Žaidimo pristatymą galite rasti čia: www.gameranx.com.