Sukurtas interaktyvus žaidimas mokys efektyviai naudoti energetinius išteklius

Publikuota: 2012 m. gegužės 30 d. trečiadienis

Energetikos ir technikos muziejuje pristatytas internetinis žaidimas ir konkursas „Mūšis dėl Žemės“, kuriuo projekto iniciatorius Šiaurės ministrų tarybos biuras Lietuvoje su partneriais sieks gilinti jaunimo ir suaugusiųjų žinias apie efektyvų energijos vartojimą. Žaidimą galima rasti adresu www.musisdelzemes.lt.

Edukacinis žaidimas ir konkursas „Mūšis dėl Žemės“ – tai mokomoji priemonė apie racionalų energijos vartojimą, alternatyvią ir efektyvią energetiką, sukurta remiantis Šiaurės šalių bei Lietuvos praktika. Pagrindinis projekto tikslas patrauklia ir žaisminga forma supažindinti jaunąją kartą su namų ūkio, šalies ir globaliu energetinių išteklių panaudojimu, inovatyviais energijos gavimo bei taupymo būdais.

Mūšyje dėl Žemės žaidėjai privalės iš esmės atnaujinti kapitono Švaistūno ydingai sutvarkytą pasaulio energetikos sistemą. Pradėję senų lempučių pakeitimu energiją taupančiomis namuose bei daugiau važinėdami dviračiu žaidimo dalyviai palaipsniui pereis prie visai šaliai ir vėliau planetai svarbių sprendimų – išmaniųjų tinklų (angl. smart grid) diegimo ar prisijungimo prie tarptautinių energetikos organizacijų. Žemę žalia spalva nudažys ir žaidimą laimės Kapitoną Švaistūną nugalėjęs bei didžiausią taškų skaičių per mažiausią ėjimų kiekį surinkęs žaidėjas.

Įkvėpimu žaidimui tapo 2009 m. Šiaurės ministrų tarybos biuro išleistas „Išmintingo namų tvarkymo vadovas“, kurio pagrindinis tikslas – pateikti įvairių patarimų, galinčių padėti namų ūkio sąlygomis taupyti energijos vartojimą ir sumažinti neigiamą poveikį aplinkai. Naujame žaidime šie patarimai atgimė interaktyvioje platformoje.

Žaidimo dalyviai ne tik sužinos apie įvairius būdus taupyti elektros energiją, bet ir turės galimybę laimėti prizus žaidimo konkurse, kuris prasideda gegužės 29 d. ir vyksta iki birželio 19 d. Dešimt pirmąsias vietas užėmusių žaidėjų pasidalins elektrinę knygų skaityklę, saulės įkroviklius mobiliesiems telefonams ir planšetę „Apple iPad“. Daugiausia taškų surinkusiam pirmosios vietos laimėtojui atiteks elektra varomas dviratis.

„Šį žaidimas svarbus ir kaip mokomoji priemonė, ir kaip regioninio bendradarbiavimo projektas, į kurį buvo įtraukta daug Šiaurės ir Baltijos šalių bei partnerių. Neabejoju, kad „Mūšis dėl Žemės“ ras savo auditoriją tiek Lietuvoje, tiek kaimyninėse šalyse“, – pristatyme sakė Šiaurės ministrų tarybos biuro Lietuvoje direktorius Bo Haraldas Tillbergas.

Suomijos Respublikos ambasadorė Lietuvoje Marja-Liisa Kiljunen pastebėjo, kad energetinio efektyvumo klausimas ir toliau išlieka tarp Suomijos vyriausybės prioritetų. „Svarbiausia šio žaidimo skleidžiama žinia yra tai, kad ne tik šalys savo valstybine politika turi keisti pasaulį. Tai turime ir galime daryti kiekvienas iš mūsų. Žaisdami vaikai supras, kokiomis priemonėmis tai pasiekiama“, – sakė ambasadorė. Žaidimas iš dalies finansuotas iš Suomijos pirmininkavimo Šiaurės ministrų tarybai 2011 metais biudžeto.

Birželį planuojamos pristatyti žaidimo angliška bei rusiška versijos. Kompaktinės plokštelės su žaidimu bus nemokamai platinamos Latvijos bei Estijos, Kaliningrado srities ir Šiaurės Vakarų Rusijos mokykloms.


Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Įdomioji e-atliekų surinkėjų statistika: šaldytuvus gyventojai išmeta ir su uogienėmis

Kone dešimtadalis nebenaudojamų stambiųjų elektroninių prietaisų iš kaimo vietovių pas elektroninės technikos atliekų surinkėjus patenka jau apsamanoję. skaityti »

54 proc. pirkėjų kainas vis dar konvertuoja į litus

Nors su euru lietuviai gyvena jau trečius metus, tačiau daugeliui gyventojų pasverti savo išlaidas ir įvertinti prekių kainas vis dar yra patogiau litais. skaityti »

„Microsoft“ prijungs prie interneto „Toyota“ automobilius

Pernai „Toyota“ įkūrė naują įmonę „Toyota Connected“, kurios veikla – interneto paslaugų integracija į automobilius, kelių infrastruktūrą ir transporto priemonių tarpusavio komunikacijos sistemų kūrimas. skaityti »

Baltijos šalių šimtmečiui skirtos proginės dviejų eurų monetos dizainą išrinks gyventojai

Prasidėjo dvi savaites truksiantis Lietuvos ir kitų Baltijos šalių gyventojų balsavimas internetu: renkamas dviejų eurų monetos, skirtos Baltijos šalių šimtmečiui, projektas. skaityti »

Gėrimų šildytuvas-šaldytuvas ant darbo stalo

Gėrimai yra skaniausi tada, kai yra tinkamos temperatūros. Tam skirtas mažytis USB šildytuvas-šaldytuvas, nuolat laikomas ant stalo. skaityti »

Paneigtas mitas apie kompiuterinių žaidimų įtaką empatijai

Ilgą laiką buvo manoma, kad kompiuteriniai žaidimai mažina empatiją. Tačiau ar tikrai? skaityti »

„Microsoft“ sukūrė uodus gaudantį robotą

„Microsoft“ sukurtas robotas padės mokslininkams tirti, kokius pavojingus virusus ir bakterijas platina šie vabzdžiai. skaityti »

Ateities automobiliai atpažins vairuotojo nuotaiką

Ateityje automobiliai ne tik žinos, ko mes norime, bet ir kaip mes jaučiamės, galės ne tik pildyti mūsų komandas, bet ir mums atsakyti. skaityti »

Žinutes bus galima rašyti akimis

„Microsoft“ kartu su Vašingtono universiteto mokslininkais sukūrė programą „Eye-Gaze“, kuria naudojantis tekstą į telefono ekraną galima suvesti akimis. skaityti »

Virtualiosios realybės perspektyvos: nuo apsipirkinėjimo iki karybos

Virtuali realybė tarnauja ne tik išsiilgusiems pramogų ar naujų potyrių, bet ir tiesiog siekiant pagerinti mūsų kasdienį gyvenimą. skaityti »