Praktiniai duomenų apsaugos patarimai dirbantiems per nuotolį

Publikuota: 2020 m. balandžio 21 d. antradienis

Lietuvoje ir įvairiose pasaulio šalyse paskelbus karantiną dėl koronaviruso (COVID-19) pandemijos, įmonės pradėjo organizuoti nuotolinį savo darbuotojų darbą. Tarp jų – ir pasauliniai technologijų gigantai „Amazon“, „Microsoft“ bei „Facebook“, kurie įpareigojo savo darbuotojus dirbti iš namų tol, kol situacija nepagerės, o koronaviruso plitimas nebus sustabdytas.

Tačiau sudaryti nuotolinio darbo namuose sąlygas nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Toks darbas kelia grėsmių ir įmonių saugumui. Ko vertėtų pasisaugoti ir kokių taisyklių privalo laikytis kiekvienas, dirbantis nuotoliniu būdu?

Pasak UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“, teikiančios paslaugas verslui „ProfIT“, direktoriaus Romo Rimgailos, dirbti iš namų nėra sudėtinga, daugybė žmonių taip retkarčiais dirba. Prieigą prie interneto šiais laikais turi tikrai kiekvienas, o debesų sprendimai ir SaaS (angl. Software as a service) paslaugos suteikia galimybę prieiti prie darbo dokumentų būnant namuose.

Vis dėlto kol kas ne visos organizacijos gali sudaryti tinkamas nuotolinio darbo sąlygas savo darbuotojams. Bet to, neretai ir patys darbuotojai dirbdami iš namų laikosi ne visų saugumo rekomendacijų.

„Namuose jaučiamės labiau atsipalaidavę, linkę numoti ranka prieš kai kurias taisykles. Tačiau saugumo srityje turime būti akyli, nes, deja, kibernetiniai nusikaltėliai naudojasi mūsų nerūpestingumu,“– sako Romas Rimgaila.

Kad namuose dirbti būtų komfortiška, o kartu ir galėtume garantuoti darbinės informacijos saugumą, būtina laikytis tam tikrų taisyklių.

Visų pirma, privalome naudoti patikimus  ir skirtingus slaptažodžius. Ko gero, visi žinom tą juokelį, kad populiariausias slaptažodis yra 12345. Deja, tokio ir panašaus tipo slaptažodžiai vis dar populiarūs. Kad slaptažodis iš tikrųjų būtų tinkamas, jį turi sudaryti ne tik mažosios, bet ir didžiosios raidės ir nors keli kitokie simboliai. Be to, jungdamiesi prie savo el. pašto dėžutės ir prie darbo programų naudokite ne tą patį, o skirtingus slaptažodžius.

Antra taisyklė – atidžiau stebėkite savo el. pašto dėžutę, į kurią neretai atkeliauja laiškai su pavojingomis nuorodomis ar kenkėjiškomis programomis.

„Kai gaunate el. laišką su neįprasta užklausa, pasižiūrėkite į jos siuntėją (ar pažįstamas asmuo) ir į atsiųstos nuorodos domeną. Neretai piktavaliai sukuria panašaus vardo, pvz., gogle.com (vietoj google.com) identiškos išvaizdos interneto svetaines, norėdami taip įvilioti į fiktyvią svetainę ir išgauti jūsų duomenis. O šiomis dienomis piktavaliai pradėjo siųsti laiškus koronaviruso tema ir naudoti fiktyvius domenus, susijusius su koronavirusu“,– pasakoja Romas Rimgaila.

Daugiau rizikų atsiranda, jei darbuotojas darbui naudoja savo asmeninį kompiuterį. Jei kitos galimybės nėra,  būtina pasikonsultuoti su patyrusiu IT specialistu, kaip padidinti saugumą, pvz., įdiegiant patikimą antivirusinę programą ar kitokias saugumo priemones.

Be to, daug vartotojų priėjimui prie interneto namuose naudoja „Wi-Fi“. Jei dirbate iš namų, privalu apsaugoti savo namų „Wi-Fi“ tinklą sudėtingu prieigos slaptažodžiu.

Kad nenutekėtų svarbi informacija, būtina laikytis ir informacijos saugumo taisyklių.

Visų pirma, įmonės vidaus instrukcijose turi būti aiškiai aprašyta, kokia informacija laikoma konfidencialia ir kokios baudos gresia darbuotojui už tokios informacijos atskleidimą. Antra, jei darbuotojas dirba su konfidencialia informacija, jungiasi prie įmonės serverio, darbas privalo būti organizuojamas taikant virtualaus privataus tinklo technologiją (VPN – angl. Virtual Private Network), o į asmeninį kompiuterį įdiegta naujausia antivirusinė programa. Trečia, kaip jau minėta anksčiau, ir šiuo atveju ypač svarbus dalykas – stiprus slaptažodis. Jei darbuotojas naudoja lengvai atspėjamą slaptažodį, toks jo poelgis gali tapti didžiule įmonės saugumo spraga.

„Būtina užtikrinti duomenų šifravimą visuose jų perdavimo etapuose, patikimus antivirusinius sprendimus, prieigos prie duomenų ribojimą ir daugiapakopę darbuotojų identifikaciją, nuolat atlikti darbo priemonių stebėseną ir analizuoti saugumo spragas, kontroliuoti galimą informacijos nutekėjimą. Visos šios priemonės padės užtikrinti nuotolinio darbo įmonės tinkle saugumą,“–  teigia Romas Rimgaila.

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Šviesolaidinis internetas Lietuvoje švenčia 22-ąjį gimtadienį (5)

Lietuvoje šviesolaidinio interneto era prasidėjo 1998 m. spalio 28 dieną, kai „Penkių kontinentų“ grupės įmonė „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ pirmoji pradėjo siūlyti sostinės gyventojams tuo metu sparčiausią interneto ryšį optinio kabelio linijomis. Taigi šią dieną švęsime ne tik dabartinio „Penki“ tinklo, bet ir apskritai šviesolaidinio interneto Lietuvoje gimtadienį! skaityti »

COVID-19 diagnozuotas penkiems UAB „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ darbuotojams (2)

„Penkių kontinentų“ grupės įmonėje „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ nustatyti penki COVID-19 atvejai. Apie tai informuotas Nacionalinis visuomenės sveikatos centras. skaityti »

Pandemija spartina perėjimą prie skaitmeninių atsiskaitymų (2)

Pasaulio jau seniai nestebina mokėjimo kortelės, elektroniniai atsiskaitymai ar kitos nuotolinės finansinės paslaugos. Pernai prasidėjusi COVID-19 pandemija šią transformaciją dar paspartino. Daugybė šalių septynmyliais žingsniais žengia į naują realybę, kurioje nėra nei monetų, nei kupiūrų. Grynųjų pinigų atsisakymo spartai įtakos turi daug veiksnių: naujų patogių bei saugių atsiskaitymo būdų atsiradimas, inovacinių technologijų plėtra ir netgi ekstremalios situacijos – šiuo metu pasaulį užvaldžiusi COVID-19 pandemija. skaityti »

Teniso turnyre „BFI Cup“ ir vėl triumfavo SEB (3)

Šiemet jau 13-ąjį kartą Lietuvoje organizuojamame bankų ir finansinių įstaigų teniso turnyre „BFI Cup“ geriausiai sekėsi SEB banko žaidėjams. skaityti »

Pasaulis investuoja į kriptomatus. Kaip sekasi? (2)

Daugiau nei 10 tūkstančių. Tiek pasaulinės kriptovaliutų tyrimų svetainės „Coin ATM Radar“ duomenimis šiuo metu pasaulyje yra kriptomatų. Pirmasis iš jų buvo įrengtas prieš septynerius metus Vankuveryje. Norvegų finansų įmonės „AksjeBloggen“ tyrimai rodo, kad vien per metus šių įrenginių skaičius išaugo 167 proc. skaityti »

„ASHBURN International“ mezga bendradarbiavimą su elektroniniais bankais (1)

„Penkių kontinentų“ grupės įmonė „ASHBURN International“ pasirašė mokėjimo paslaugų sutartį su skaitmeniniu banku „Travel Union“. Įmonė teiks kompleksines atsiskaitymo infrastruktūros plėtros paslaugas. skaityti »

BS/2 plečia bendradarbiavimą su finansų įmonių grupe „Halyk Group“ (1)

Vidurinės Azijos regiono finansinės įstaigos aktyviai investuoja į naują šiuolaikišką bankinę įrangą. Šiame regione veikiančios „Halyk Group“ strategija orientuota į naujų technologijų produktų ir paslaugų diegimą. Vienas iš grupės bankų prioritetų – bankinės savitarnos kanalo plėtra, todėl bankai ypač domisi bankomatais su grynųjų pinigų recirkuliacijos sistema, taip pat specializuota programine įranga, išplečiančia savitarnos įrenginių funkcijas. skaityti »

5 šiuolaikinės banko veiklą efektyvinančios priemonės bankomatų tinklui valdyti (1)

Daugumoje Rytų Europos ir Centrinės Azijos šalių bankomatų skaičius ir toliau auga. Sakartvele ir Azerbaidžane 2020 metais augimas siekė beveik 10 proc., Uzbekistane – daugiau nei 20 proc. Taigi, nepaisant spartaus interneto bankininkystės ir mobiliųjų finansinių programų populiarėjimo, finansinės organizacijos ir toliau investuoja į savitarnos įrenginius. skaityti »

BS/2 dalyvaus virtualioje parodoje „Self-Service Banking Asia 2020“

Rugsėjo 23–24 dienomis vyks tarptautinė konferencija „Self-Service Banking Asia 2020“. Renginį organizuoja garsi pasaulinė bendrovė RBR, teikianti strateginių tyrimų ir konsultavimo paslaugas organizacijoms, dirbančioms mažmeninės prekybos bankininkystės, bankinės veiklos automatizavimo, mažmeninės prekybos technologijų, mokėjimo kortelių ir atsiskaitymo paslaugų srityje. skaityti »

Kaip technologijos padeda prekybos sektoriui pandemijos metu

Koronaviruso pandemija gerokai pakeitė ir vis dar tebekeičia pirkėjų įpročius visame pasaulyje. skaityti »