Ar žaidimai gali išgydyti karių nuoskaudas?

Publikuota: 2012 m. gruodžio 16 d. sekmadienis

Šaltinis: ucc.lt 

Šiuo metu žaidimai, skirti teigiamų pokyčių iniciavimui ir pozityviam problemų sprendimui, naudojami įvairiose sferose. Net JAV kariuomenėje žaidimai užėmė svarbią vietą. Įvairūs mokymai ir gydymai tampa praeitu etapu. Dabar – veteranai gydomi žaidimais. Taip siekiama jiems sugrąžinti džiaugsmą ir viltį.

Naudojant pakankamai naują sistemą „Computer Assisted Rehabilitative Environment“ (CAREN), sužeisti kariškiai, kenčiantys nuo įvairių sutrikimų, potrauminio streso ir galvos smegenų sužalojimo traumų, gali lengviau pradėti atgauti savo tiesioginę ir netiesioginę pusiausvyrą. Taip skatinamas tikslingesnis grįžimas prie normalaus gyvenimo. Pasak Veteranų administracijos, daugiau nei 44–iems procentams Irako ir Afganistano veteranų buvo diagnozuotos psichologinės problemos, o kariai, kurie tarnavo specialiuose dislokavimo būriuose, dažnai kenčia nuo potrauminio streso ir liekamųjų reiškinių po galvos sužalojimų. Tai psichologinė „spraga“, kur žaidimų pramonė, atrodo, gali įsitvirtinti.

Dr. Glenn Albright, Kognito Interactive įkūrėjas, savo supratimą apie šią „spragą“ panaudojo kurdamas simuliatorių, kuris moko šeimas, kaip adaptuotis prie gyvenimo namuose, vyrams grįžus iš karo. At–Risk (http://vimeo.com/26337019) – tai internetinių žaidimų rinkinys, skirtas parengti konkrečias žmonių grupes, nustatyti matomus ir nepastebimus psichologinio streso požymius. „Avataras“ naudojamas mokyti daugiau nei 900 000 veteranų šeimų iš JAV, dėstytojų ir studentų iš 95 universitetų ir daugiau nei 80 ligoninių. Tai žaidimų technologija, sujungta su mąstymo „avataru“, veikianti ir reaguojanti lyg veteranai, kuriems gresia pavojus.

Simuliatorius padeda sužeistiems kariams atgauti atpažinimo funkciją, sutelkti dėmesį, ir galbūt, grąžinti jų šypsenas. Kai kurios padėti siekiančios organizacijos renka pinigus kurti ir platinti tokius žaidimus.

Kaip kitos organizacijos naudoja žaidimizaciją kariams gydyti?

– „GamesAid“ yra Jungtinėje Karalystėje įsikūrusi didelė labdaros organizacija, padedanti kitoms labdaros organizacijoms. Praėjusiais metais jie paaukojo pinigų, kad padėtų žmonėms su negalia mėgautis vaizdo žaidimais – sužeistiems kariams, jauniems neįgaliems asmenims, nesvarbu, ar jie yra ligoninėje, slaugos ligoninėje, reabilitacijos centre, ar namuose.

– „Silver Star Families of America“ yra labdaros organizacija, kuri pagerbia sužeistus karius specialiais ženklais, pažymėjimais ir priežiūros paketais. „Patti Patton Bader“, „Soldiers‘s Angels“ įkūrėja Walter Reed ligoninėje kariams drąsiai teigė, kad vaizdo žaidimai suteikia puikią terapiją sužeistiems kariams.

-Praėjusį birželį George Schmidt, karo Irake veteranas, kenčiantis nuo potrauminio streso, supurtė žiniasklaidą savo asmenine istorija, kaip žaidimai padėjo jam grįžti į įprastą gyvenimą. Pareikšdamas solidarumą su kitais nuo potrauminio streso kenčiančiais kariais, G. Schmidt siūlė remti projektą „The Wounded Warrior Project“.

Tai tik keletas pagalbos pavyzdžių ir būdų padėti sužeistiems kariams. Manoma, kad tai naujos žaidimizacijos šakos pradžia.

Šaltinis: ucc.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar da... skaityti »

Populiariausi straipsniai

Kitoks požiūris į elektronines knygas

Skaityti knygas telefone ar planšetėje jau tampa norma, tačiau žmonės vis viena ilgisi „tikros“ knygos formos. Save „beveik dizaineriu“ vadinantis Fabrice Dubuy pristato kitokį knygų skaitytuvą – „TwistBook“. skaityti »

Dantis bus galima valytis be rankų

Elektroninis dantų šepetėlis „Amabrush“ veikia be rankų, jį tereikia įsikišti į burną. skaityti »

Kinijoje atidarytas Dirbtinio intelekto miestas

Hangzhou mieste įdiegta 90 inovatyvių projektų, veikiančių 15-os skirtingų dirbtinio intelekto sistemų pagrindu. skaityti »

Kaip ir kodėl naujosios technologijos skatina sportuoti?

Sporto populiarumo bangai vis dar augant, spėliojame, kas tam padarė įtaką. Vienas iš tai nulėmusių faktorių yra išmaniųjų technologijų tobulėjimas. skaityti »

Robotas išgelbėjo mergaitę nuo griūvančių lentynų

Permėje (Rusijoje) robotas išgelbėjo vaiką nuo griūvančių ant jo lentynų. skaityti »

Vilniuje lietuviai ir amerikiečiai filmuoja fantastinę dramą apie ateitį „001Lithium X“

Vilniuje prasidėjo bendros Lietuvos ir JAV gamybos vaidybinio filmo „001Lithium X“ filmavimo darbai. skaityti »

Kinijoje atidaryta mobili parduotuvė be kasininkų

Kinijoje atidaryta mobili parduotuvė be kasininkų „Moby Mart“, kuri gali pati važinėti gatvėmis. skaityti »

Serveriai šildys vandenį privačiuose namuose

Olandijos bendrovė „Nerdalize“ siūlo panaudoti serverių gaminamą šilumos energiją šildyti vandeniui. skaityti »

Lietuvos gyventojai – aistringiausi serialų žiūrovai Baltijos šalyse

Duomenys rodo, kad 81 proc. apklaustųjų šalyje linkę žiūrėti net keletą mėgstamo serialo serijų iš eilės. skaityti »

Australiškas monetas puošia bananai su pižamomis

Ir kas tik nevaizduojama ant monetų! Pavyzdžiui – bananai su pižamomis! skaityti »

Slovėnijoje populiarėja skaitmeniniai antkapiai

Vienose Slovėnijos miesto Mariboro kapinėse pasirodė unikalus antkapis su didžiuliu jutikliniu ekranu, kuriame galima peržiūrėti nuotraukas ir vaizdo įrašus. skaityti »